بهترین رمان های انگلیسی برای تقویت زبان

خواندن رمان های انگلیسی برای یادگیری زبان یکی از روش­ های بسیار کاربردی و لذت بخش است. شماری از افراد، مطالعه خودخوان زبان را ترجیح داده و بعضی دیگر نیاز به حضور در کلاس درس و استفاده از کمک معلم برای یادگیری دارند. در نتیجه، نمی توان گفت که یک شیوه آموزش زبان پاسخگوی نیازهای همه افراد است. روش های نوین یادگیری زیادی مانند نرم افزارهای جذاب، آهنگ های متنوع و همین طور بازی هایی شاد و هیجان انگیز روی کار آمده اند. اما در این میان، افرادی هستند که، خواندن بهترین رمان های انگلیسی برای نوجوانان یا رمان انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی را به هر روش دیگری برای یادگیری زبان ترجیح می دهند.

در این نوشته، به معرفی بهترین رمان های انگلیسی برای یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

فواید خواندن رمان های انگلیسی برای یادگیری زبان

نحوه انتخاب بهترین رمان های انگلیسی برای یادگیری زبان

رمان انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی

بهترین رمان های انگلیسی برای نوجوانان

بهترین رمان های انگلیسی برای تقویت زبان بزرگسالان

رمان های انگلیسی برای یادگیری زبان

فواید خواندن رمان های انگلیسی برای یادگیری زبان

خواندن رمان های انگلیسی برای یادگیری زبان با مزیت ­هایی برای زبان آموزان همراه است. در ادامه، این فواید مهم را برای شما ذکر می کنیم.

۱.افزایش دامنه واژگان

آیا شما هم جزء افرادی هستید که، به دلیل نداشتن دامنه واژگانی کافی در حین صحبت مدام مکث می کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است باید روی دامنه لغات خود کار کنید. هر نوع خواندن دایره لغات شما را تقویت می کند.

 داستان ها شما را در معرض عبارات عامیانه و گفتاری قرار می دهند. چرا که، پر از دیالوگ های رد و بدل شده بین شخصیت های داستان هستند. در حین خواندن، زیر کلمات ناآشنا با مداد خط کشیده یا آن ها را هایلایت کنید. بعد از خواندن داستان، با مراجعه به فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی معنی و کاربرد لغات را پیدا کنید.

دو دیکشنری Cambridge English Dictionary و Oxford Dictionary از بهترین دیکشنری های آنلاین در دسترس هستند. متأسفانه، بسیاری از افراد فقط به معانی لغات نگاه کرده و سراغ کلمه بعدی می روند. اما باید بگوییم که، تنها با تکیه بر معنا، توانایی شما در استفاده از کلمه در گفتار و نوشتار بسیار کمتر از حد انتظار است.

۲. تقویت مهارت رایتینگ

از طریق خواندن رمان های انگلیسی برای یادگیری زبان، می توانید با اصول اولیه نوشتن مانند گرامر و نقطه گذاری آشنا شوید. همین امر، کمک بزرگی به شما در نوشتن رایتینگ هایی عالی و بی عیب و نقص می کند. به این موارد، لغات و اصطلاحات انگلیسی جدید را نیز اضافه کنید که با استفاده از آن ها به مراتب متن زیباتری می نویسید.

۳. خواندن بهترین تمرین برای یادگیری زبان

خواندن رمان های انگلیسی، ممکن است اطلاعات بیشتری را در مورد کشورهای مختلف و فرهنگ های آن ها به شما بدهد. بعلاوه، می توانید سرعت خواندنتان را تنظیم کرده و تند یا آهسته بخوانید. در صورتی که، زمان گوش دادن به پادکست های انگلیسی نمی توانید سرعت صحبت کردن گویندگان را دستکاری کرده و آن را آهسته یا تند کنید.

اگر چه، تماشای فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. ولی آیا خواندن زیرنویس یا مکث و عقب زدن فیلم خسته کننده نیست؟ در حین خواندن کتاب، می توانید به آرامی یا به همان سرعتی که می خواهید مطالعه داشته باشید. حتی در صورت متوجه نشدن بخشی از متن، کافی است دوباره نگاهی به آن بیندازید.

نحوه انتخاب بهترین زمان های انگلیسی برای یادگیری زبان

با سرچ کوچکی در اینترنت، اسامی شماری زیادی از رمان ها را ملاحظه می فرمایید که هر کدام جذابیت های خاص خودشان را دارند. در اینجا، این سؤال پیش می آید که کدام یک مناسب تر هستند؟ ببینید دوستان عزیز کلیه رمان های انگلیسی را می توان در دو گروه دسته بندی کرد.

۱. رمان های ترجمه شده به زبان انگلیسی

۲. رمان های نوشته شده به زبان انگلیسی

اما رمانی مناسب شماست که، با خواندن تنها چند صفحه اول آن ها به درک کلی از موضوع برسید. به این معنا که، شخصیت اصلی داستان کیست؟ شغل یا میزان تحصیلاتش چقدر است؟ داستان در کدام شهر یا کشور اتفاق می افتد.

در نتیجه، قبل از خرید یا دانلود هر رمان انگلیسی در ابتدا چند صفحه اول آن را مطالعه بفرمایید. در صورت تمایل به یادگیری دنیایی از لغات یا اصطلاحات انگلیسی، خواندن رمان هایی از نویسنده ها و ژانرهای مختلف نوشته شده در سال های اخیر را به شما توصیه می کنیم.

اگر داوطلب آزمون هایی همچون PTE، یا آیلتس و تافل هستید، شاهکارهای ادبی کلاسیک بهترین گزینه برای شماست. به جز این ها، کتابی را انتخاب کنید که دقیقاٌ مناسب سطح زبان شما باشد. با انتخاب رمان کودکانه بعد از مدتی دیگر تمایلی به خواندن نداشته و خسته می شوید.

رمان انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی

به جز رده سنی نوجوانان بد نیست اگر با انواع رمان انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی نیز آشنا شوید. تاکنون کتاب های زیادی مختص کودکان توسط نویسنده های مختلف نوشته شده اند که مطالعه آن ها برای زبان آموزان کودک خالی از لطف نیست.

دانلود رمان انگلیسی برای تقویت زبان

۱.کتاب FANTASTIC MR.FOX

این کتاب خواندنی را رولد دال نویسنده ای قهار در حوزه کودکان نوشته است. داستان در مورد روباهی مکار و سه مرد کشاورز است. ناگفته نماند که این کشاورزان خسیس هستند. یک روز روباه دست به دزدی زده و تمام آب سیب، غازها و مرغ های آن ها را می برد.

سه کشاورز تصمیم به کشیدن نقشه ای برای به دام انداختن روباه می گیرند. غافل از این که، روباه نیز در فکر نقشه ای هوشمندانه است. تصویرپردازی فوق العاده کتاب FANTASTIC MR.FOX نظر کودکان را به خود جلب کرده و حتی در فهم بهتر داستان یاری گر آن هاست.

داستان انگلیسی برای تقویت زبان

۲. کتاب The Adventures of Tom Sawyer

از جمله کتاب های پیشنهادی برای زبان آموزان مبتدی می توان به The Adventures of Tom Sawyer اشاره کرد. این رمان در مورد پسری شیطان و بداخلاق بوده که با خاله اش در قرن نوزدهم میلادی زندگی می کند. نویسنده آمریکایی به نام مارک تواین این رمان را در سال 1876 نوشته است.

بهترین رمان های انگلیسی برای نوجوانان

خواندن رمان به جز تقویت مهارت های زبانی از جمله درک مطلب، زبان آموز را سرگرم هم می کند. در این بخش از نوشته حاضر، شماری از بهترین رمان های انگلیسی برای نوجوانان را به شما معرفی می کنیم.

رمان انگلیسی سطح متوسط

خواندن رمان انگلیسی

۱.کتاب خواندنی هری پاتر  

کتاب 13 جلدی هری پاتر از هیجان انگیزترین کتاب های نوشته شده برای رده سنی نوجوانان به حساب می آید. شخصیت اصلی این داستان جذاب پسری است لاغراندام با عینکی ته استکانی به نام هری پاتر که فقط 11 سال دارد.

اما این پسر یک فرد معمولی نیست. در واقع، هری پاتر داستان ما یک جادوگر است. جادوگری که سال ها قبل پدر و مادرش به طرز فجیعی کشته شده اند و با خانواده خاله اش روزگار می گذراند. هری پاتر به دلیل داشتن توانایی های خاص در زمینه جادوگری به مدرسه جادوگرها به نام هاگوارتز می رود و اتفاقات تلخ و شیرین زیادی را در آن جا تجربه می کند.

رمان انگلیسی معروف

۲. کتاب جذاب بینوایان

کتاب بینوایان از آن دست کتاب هایی است که با جذابیت های خاص خود جای خود را در بین زبان آموزان سطح پیشرفته باز کرده است. رمانی به نویسندگی ویکتور هوگو که نزدیک به دو هزار صفحه داشته و خواننده را مجذوب خود می کند.

شخصیت اصلی این داستان مردی است به نام ژان والژان که متأسفانه بهترین سال های عمرش را در زندان گذرانده است. بعد از فرار از زندان، کشیشی مهربان بر سر راهش قرار گرفته و زندگی او را به کل تغییر می دهد. بعد از مدتی، اوضاع مالی ژان والژان بهتر می شود.

در این بین، او تصمیم به قبول سرپرستی دخترکی کوچک اما فقیر و بی کس به نام کوزت را می گیرد. اما از بخت بد بازرسی قدم به قدم به دنبال ژان والژان است و قصد دستگیری وی را دارد. چرا که ژان سال ها قبل وسایل خانه ای را دزدیده و از زندان نیز فرار کرده است.

دانلود رمان انگلیسی با ترجمه

۳. رمان ANIMAL FARM

لقب بهترین رمان انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی را می توان به رمان ANIMAL FARM نیز داد. کتابی معروف و شناخته شده که به قلم جورج اورول نوشته شده است. از ویژگی های مثبت کتاب قلعه حیوانات می توان به وجود جملاتی قابل فهم، کوتاه و ساده در آن اشاره کرد. مضمون سیاسی و اجتماعی این کتاب خواننده را مجذوب کرده و آن ها را برای ادامه مطالعه میخکوب می کند.

بهترین رمان های انگلیسی برای تقویت زبان بزرگسالان

در اینجا، شما را با تعدادی از بهترین رمان ها برای تقویت زبان افراد بزرگسال آشنا می کنیم. کتاب هایی از نویسندگان مشهور که تا حد زیادی برای پیشرفت در انگلیسی می توانید به آن ها اعتماد کنید.

رمان انگلیسی سطح پیشرفته

۱.کتاب معروف غرور و تعصب

این کتاب به نویسندگی جین آستین رمانی بسیار معروف است که در سال 1976 به رشته تحریر درآمده است. داستان کتاب غرور و تعصب در مورد دختری زیباست که در خانواده ای متوسط زندگی می کند. روزی مردی به نام بینگلی که از قضا خوش تیپ و ثروتمند است به دختر دل می بندد. در این بین ماجراهایی اتفاق می افتد که به هیجان داستان می افزاید.

رمان انگلیسی برای زبان آموزان مبتدی

۲. کتاب جالب آرزوهای بزرگ

این کتاب از آن دست کتبی است که خواندن آن خالی از لطف نیست. نگارش کتاب آرزهای بزرگ را چارلز دیکنز نویسنده مشهور انگلیسی به عهده داشته است. داستان این کتاب در مورد پسر بچه ای هفت ساله بوده که در خانواده ای فقیر در یک روستا با خواهرش و همسر وی زندگی می کند. آشنایی وی با افراد مختلف تأثیراتی اساسی بر روی تصمیمات وی برای آینده اش می گذارد.

سخن آخر

اگر اهل مطالعه هستید استفاده از رمان های انگلیسی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما جهت تقویت زبان انگلیسی باشد. اما به این شرط که آن ها را به روشی درست، مداوم و اصولی بخوانید تا نتیجه موردنظر حاصل شود.

واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
مقاله‌ها: 76

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *