تقویت زبان انگلیسی با کتاب صوتی

تقویت زبان انگلیسی با کتاب صوتی یکی از مؤثرترین شیوه های یادگیری به شمار می رود. خوشبختانه، با جستجویی در اینترنت می توانید به تعداد زیادی کتاب صوتی با موضوعات متنوع دسترسی داشته باشید. به این ترتیب، در هر سطح زبان و با هر سلیقه ای می توانید از این کتاب ها استفاده کنید. از طریق گوش دادن به فایل صوتی انگلیسی، نه تنها به اطلاعات زبانی شما اضافه می شود بلکه، تا ساعت ها سرگرم می شوید.  

در این نوشته، به طور مفصل به موضوع تقویت زبان انگلیسی با کتاب صوتی می پردازیم. پس، با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مزایای استفاده از کتاب های صوتی برای یادگیری زبان

نحوه دسترسی به کتاب های صوتی انگلیسی

نکات لازم برای گوش دادن مؤثر به کتاب های صوتی انگلیسی

معرفی بهترین کتاب های صوتی انگلیسی

دانلود کتاب داستان انگلیسی با فایل صوتی

مزایای استفاده از کتاب های صوتی برای یادگیری زبان

تقویت زبان انگلیسی با کتاب صوتی با مزیت های زیادی همراه است. در اینجا، به این مقوله مهم برای شما عزیزان می پردازیم.

۱. به کتاب صوتی در هر زمان و مکانی گوش می کنید

یکی از مهم ترین مزایای تقویت زبان انگلیسی با کتاب صوتی این است که، هر جا و هر زمان می توانید آن را گوش بدهید. مثلاٌ زمانی که در اتوبوس نشسته اید یا با تاکسی از محل کار یا مدرسه خود بر می گردید، با گوش کردن به کتاب صوتی می توانید بهترین یادگیری را داشته باشید.

حتی در منزل و قبل از خواب شبانه نیز امکان گوش کردن به کتاب صوتی برایتان وجود داشته و هیچ محدودیت زمانی و مکانی در کار نیست.  

۲. سرعت صحبت در فایل صوتی را مشخص می کنید

شاید شما هم در زمان دیدن فیلم های زبان اصلی صحبت­های بازیگرانی که سریع صحبت می کنند را درست متوجه نمی شوید. اما در کتاب های صوتی می توانید به راحتی سرعت صحبت کردن گوینده را کم کرده و به این ترتیب حرف هایش را بفهمید.

۳. کتاب صوتی را به هر دو زبان امریکن و بریتیش می شنوید

کتاب های صوتی هر دو لهجه امریکن و بریتیش را پشتیبانی می کنند. زمان شروع به گوش دادن، می توانید یکی از این دو لهجه را انتخاب کنید.

۴. یک بخش از کتاب را دو یا چند بار گوش می کنید

شاید درخواست از دیگران جهت تکرار یک یا چند باره صحبت هایشان باعث شرمندگی شما شود؛ اما این موضوع در رابطه با کتاب های صوتی صدق نمی کند. به این معنا که، شما می توانید بدون هیچ مشکلی کتاب صوتی را برای یک یا چند مرتبه گوش کرده و در صورت متوجه نشدن بخشی از کتاب آن را به عقب برگردانید.

فایل صوتی انگلیسی با متن

نحوه دسترسی به کتاب های صوتی انگلیسی

تنها با یک جستجو در اینترنت می توانید به تعداد زیادی کتاب صوتی دسترسی داشته باشید. برای خرید تعدادی از کتاب های صوتی باید مبلغی را پرداخت کنید. اما می توانید تعداد زیادی کتاب صوتی را بدون پرداخت حتی یک ریال از وبسایت های مختلف دانلود بفرمایید.

در این بخش، قصد معرفی تعدادی از بهترین وبسایت های دانلود کتاب صوتی را به شما عزیزان داریم.

دانلود کتاب صوتی انگلیسی سطح پیشرفته

۱.وبسایت Librivox

این وبسایت جامع، یکی از بهترین ها برای دانلود انواع کتاب های صوتی به شمار می رود. جالب است بدانید که، اشخاص مختلفی از روی کتاب هایی با موضوعات مختلف خوانده، صدای خود را ضبط  می کنند و داخل سایت قرار می دهند.

از این رو، با ورود به وبسایت Librivox با حجم زیادی از کتاب های صوتی مواجه می شوید که به راحتی می توانید آن ها را دانلود و استفاده کنید. البته، هیچ نیازی به پرداخت پول برای دانلود کتاب ها نیست و کاملاٌ رایگان در دسترس هستند.

بهترین مجموعه صوتی آموزش زبان انگلیسی

۲. وبسایت معروف Project Gutenberg

وبسایت معروف Project Gutenberg با داشتن تعداد بسیار زیادی کتاب صوتی، نظر زبان آموزان سراسر دنیا را به خود جلب کرده است. وبسایتی که به دلیل داشتن مجموعه ای عظیم از کتاب های الکترونیک نیز مشهور است. از مزایای دانلود کتاب های صوتی از این وبسایت رایگان بودن آن است.

دانلود فایل صوتی آموزش زبان انگلیسی مبتدی

۳. وبسایت Audible

وبسایت Audible از جمله بزرگترین مراجع دانلود کتاب های صوتی انگلیسی بوده که به سایت آمازون تعلق دارد. شاید باور نکنید اما در این سایت بیشتر از صد و پنجاه هزار کتاب صوتی در دسترس شماست. البته، برای دانلود و مطالعه برخی از آن ها باید هزینه پرداخت کنید.

هر چند که به مدت یک ماه تمام و با داشتن اشتراک رایگان، می توانید هر کتاب پولی را که دوست داشتید بدون پرداخت هیچ هزینه ای دانلود بفرمایید.

نکات لازم برای گوش دادن مؤثر به کتاب های صوتی انگلیسی

در اینجا، نکاتی مهم را جهت گوش دادن مؤثر به کتب صوتی انگلیسی به شما می گوییم:

۱. از آموخته هایتان استفاده کنید

گوش دادن به کتاب های صوتی مساوی است با یادگیری تعداد زیادی اصطلاح و کلمات جدید که می تواند به افزایش دانش زبانی شما کمک کند. حالا وقت آن است که، برای تثبیت یادگیری خود از این واژه ها و اصطلاحات یاد گرفته شده استفاده کنید.

در نتیجه، سعی کنید در رایتینگ ها و مکالمه های خود آن ها را به کار بگیرید. حتی در زمان چت با دوستان انگلیسی زبان یا همکلاسی های کلاس زبانتان نیز سعی در استفاده از آن ها داشته باشد.

اینگونه، بعد از مدتی متوجه می شوید که چقدر گوش دادن به کتاب های صوتی در تقویت سطح زبانتان تأثیر داشته است.

۲. بیشتر از یک بار به کتاب صوتی گوش کنید

زمانی که برای اولین بار به کتاب صوتی گوش می کنید، تمرکز خود را بر روی فهمیدن لغات و مفهوم کلی داستان بگذارید. البته، نوشتن کلمات و اصطلاحات جدید در حین نوشتن فراموش نشود. در ادامه، کتاب را کنار گذاشته و نگاهی به یادداشت هایتان بیندازید. حال برای بار دوم آن هم با دقت بالا و با هدف یادگیری به کتاب صوتی گوش بدهید.

۳. در رابطه با موضوع کتاب با دوستان خود بحث کنید

اگر می خواهید بدانید که تا چه اندازه متوجه موضوع کلی داستان کتاب صوتی شده اید، با همکلاسی های خود در رابطه با موضوع کتاب بحث کنید.حتی می توانید از طریق چت آنلاین با افراد انگلیسی زبان نیز این بحث را انجام داده و متوجه درک کلی خود از کتاب شوید.

معرفی بهترین کتاب های صوتی انگلیسی

در اینجا، با معرفی شماری از معروف ترین کتاب های صوتی انگلیسی با شما همراه هستیم.

دانلود رایگان آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل

اولین مورد: English Vocabulary Master

درک اصطلاحات، بخش مهمی از یادگیری هر زبانی است. در صورت داشتن سطح زبانی بین متوسط تا پیشرفته، English Vocabulary Master بهترین گزینه برایتان به شمار می رود. از طریق این کتاب، می توانید بیشتر از 300 اصطلاح مورد استفاده در مکالمات روزمره را یاد بگیرید.

دانلود رایگان آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل

دومین مورد: Time Machine

کتاب Time Machine (ماشین زمان) کتابی عالی برای طرفداران داستان های علمی تخیلی به شمار می رود. این کتاب جالب، شاهکار نویسنده انگلیسی هربرت جرج ولز است. کتاب Time Machine در مورد فردی است که ماشین زمانی را اختراع کرده و با آن به آینده ای بسیار دور سفر می کند. البته وقتی به خانه برمی گردد هیچ کس او را باور نمی کند.

سخن آخر

اگر مشکلی با کتاب های صوتی نداشته و به راحتی با آن ها ارتباط برقرار می کنید، استفاده از این نوع از کتاب ها می تواند کمک بزرگی به شما جهت پیشرفت هر چه بیشتر در مهارت های زبانی مختلف از جمله لیسنینگ، رایتینگ و همین طور لهجه باشد.

پس، اگر راه های مختلفی را برای یادگیری زبان در پیش گرفته اما نتیجه لازم را ندیده اید، امتحان این روش ضرری ندارد.

واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
مقاله‌ها: 76

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *