روش های طلایی آموزش زبان به کودکان 5 ساله

آموزش زبان به کودکان 5 ساله به دلیل علاقه ی والدین به افزایش اطلاعات و دانش زبانی فرزند خود از سال ها قبل در میان مردم متداول شده است. اما در این میان استفاده از روش های نوین آموزشی و توجه به نکاتی مهم جهت آموزش زبان انگلیسی به کودکان 5 ساله از اهمیت بالایی برخوردار است. در این صورت است که می توان انتظار پیشرفت و یادگیری مؤثر زبان انگلیسی را از طریق آموزش زبان به کودک 5 ساله داشت.

در نوشته ی حاضر با ذکر نکات طلایی در رابطه با آموزش زبان به کودکان 5 ساله در خدمت شما دوستان عزیز هستیم. پس ما را همراهی کنید.

 آموزش زبان انگلیسی به کودکان 5 ساله

ویژگی های زبانی و شناختی کودکان 5 ساله

در ابتدای شروع نوشته ی حاضر بهتر است اشاره ای هم به ویژگی های زبانی و شناختی کودکان پنج ساله داشته باشیم. کودکان در سن 5 سالگی مسیر پیشرفت و ترقی را به سرعت طی می کنند و تمایل زیادی به یادگیری مطالب جدید دارند.

 حتی می توانند چند کار و دستورالعمل پیچیده را با هم انجام بدهند. به طور مثال، وقتی به آن ها می گویید کاپشنت را بپوش، شال گردنت را بنداز و بعد بند کفش هایت را ببند به راحتی و به ترتیب از عهده ی انجام آن ها بربیایند.

از طرفی فهم صحبت های اطرافیان، گفتن نام و نام خانوادگی والدین و همین طور شماره تلفن منزل و گوشی همراه پدر و مادرشان برایشان امکان پذیر است.

بعلاوه، کودک 5 ساله می تواند جملاتی با داشتن حداقل 5 کلمه را به راحتی ادا کرده و در حدود دو هزار واژه را می داند.

مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 5 ساله

آموزش زبان به کودکان 5 ساله با مزیت های قابل توجهی برای آن ها برخوردار است. در ادامه این موارد مهم را خدمت شما عرض می کنیم.

1. ایجاد سرگرمی و مشغولیت فکری برای کودک

یکی از مزایای قابل توجه آموزش زبان به کودکان 5 ساله سرگرم شدن کودک است. حال چه بهتر که این سرگرمی با آموزش و یادگیری مطالب جدید هم همراه باشد که دیگر نور علی نور است.

2. گامی برای پیشرفت در آینده

اگر سری به آگهی های استخدام در مشاغل مختلف زده باشید حتماٌ متوجه این موضوع شده اید که امروزه یکی از مهم ترین پیش نیازهای ورود به بازار کار یادگیری زبان انگلیسی است.

البته به جز در پیش گرفتن انواع مشاغل جهت پیشرفت در تحصیل نیز الزاماٌ باید زبان انگلیسی را تقویت کرد. حال چه بهتر که این کار از سنین کودکی و قبل از ورود به دبستان انجام شود.

نکات مهم و طلایی برای آموزش زبان به کودکان 5 ساله

آموزش زبان انگلیسی به کودکان پنج ساله با توجه به رده ی سنی بچه ها باید با رعایت نکاتی مهم و در شرایط خاص و متفاوتی صورت گیرد تا بدین ترتیب بهترین نتیجه حاصل شود.

در این بخش از نوشته ی حاضر با ذکر این نکته های مهم در خدمت شما همراهان عزیز هستیم.

1. ایجاد فضایی گرم و صمیمی در کلاس

ایجاد فضایی شاد و سرشار از صمیمیت در کلاس های زبان کودکان 5 ساله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کودک 5 ساله حتی 10 دقیقه هم در کلاسی خشک و بی روح دوام نمی آورد و از زبان دلزده می شود.

از طرفی جو دوستانه و صمیمی حاکم بر کلاس به افزایش امنیت کودکان نیز کمک می کند.

2. استفاده از انواع کارتون و فیلم های آموزشی

هیچ چیز مانند انواع کارتون های جذاب و شاد نمی تواند زبان آموزان 5 ساله را به وجد آورد. پس بهتر است از آن ها در فرآیند آموزش زبان نیز استفاده کنید.

این گونه زبان آموز هم سرگرم می شود و هم زبان یاد می گیرد.

3. بهره گیری از متدهای نوین آموزشی زبان به کودکان

به عنوان یک معلم بهتر است در جریان فرآیند آموزس زبان به کودکان 5 ساله روش های قدیمی را فراموش کرده و به دنبال استفاده از روش های نوین تدریس باشید.

از میان این شیوه های نوین تدریس می توان به روش Silent way، Total Physical Response(TPR) ،Direct method و Task Based method اشاره کرد که جای خود را در بین معلمان باز کرده اند.  

متدهای نوین آموزشی کودکان، هوش های چندگانه ی آن ها یعنی هوش طبیعت، درون فردی، بین فردی، موسیقی، جسمی، تصویری، ریاضی-منطقی و هوش کلامی-زبانی را مورد توجه قرار داده و از حس های چندگانه ی کودکان مثل حس لامسه، بینایی، شنوایی و غیره استفاده می کنند.

همچنین برای ایجاد انگیزه و علاقه ی بیشتر از مواردی همچون تصاویر و ابزارهای مختلف آموزشی استفاده کنید تا کودکان زبان را عمدتاٌ بصورت غیرمستقیم یا ضمنی بیاموزند.

علاوه بر آموزش زبان به بچه ها با استفاده از متدهای نوین سعی می شود تا مهارت های مهم زندگی کردن را در قالب مهارت های قرن بیست و یکم مثل تفکر انتقادی، تفکر خلاق، همکاری و مشارکت را به کودکان آموزش بدهید.  

4. آموزش زبان به کودکان 5 ساله با بازی و خنده و حرکت

استفاده از بازی آن هم بازی های شاد و پر از حرکت و هیجان یکی از موارد ضروری برای کلاس های زبان انگلیسی کودکان 5 ساله است.

این بازی ها را می توانید تنها با یک سرچ اینترنتی پیدا کرده و یا حتی خودتان آن ها را برای بچه ها خلق کنید.

5. تشویق مکرر کودکان را فراموش نکنید

بچه ها به تشویق و آفرین شنیدن نیاز دارند. این کار اعتماد بنفس آن ها را تا حد زیادی بالا برده و سطح یادگیری آن ها را به میزان قابل توجهی بالا می برد.

برای تشویق زبان آموزان 5 ساله نیازی نیست که بچه ها به سؤال سختی پاسخ بدهند و یا تمامی نمرات آن ها عالی شود. حتی اگر کودکان پیشرفت بسیار کوچکی هم در کلاس داشتند آن ها را تشویق و تحسین کنید.

مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 5 ساله

سن 5 سالگی یکی از بهترین سن ها برای یادگیری زبان انگلیسی بوده و با مزایای زیادی برای کودکان همراه است. در این قسمت از مقاله ی حاضر با ذکر این مزیت های مهم در خدمت شما هستیم.

1. تضمین آینده و زندگی کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان پنج ساله می تواند تا حد زیادی بر روی آینده ی شغلی و تحصیلی آن ها تأثیرگذار باشد.

 به این ترتیب، کودک می تواند به مؤفقیت های بیشتری در مدرسه و بعدها در دانشگاه دست پیدا کرده و شغل بهتری را نیز در آینده پیدا کند.

2. افزایش قدرت تعامل با دیگران

با حضور کودک در کلاس آموزش زبان انگلیسی به کودکان پنج ساله وی می تواند با بچه های دیگر ارتباط برقرار کرده و به افزایش قدرت تعامل خود کمک کند.

به این ترتیب، کودک آمادگی لازم را برای حضور در مدرسه و ارتباط با همسالان خود پیدا می کند.

بهترین کتاب آموزش زبان به کودک 5 ساله

یکی از سؤالات مهمی که در زمان آموزش زبان به کودکان 5 ساله مطرح می شود این است که بهترین کتاب آموزش زبان به این رده ی سنی کدام است؟

در پاسخ به این سؤال باید عرض کنیم که در حال حاضر آموزشگاه های معتبر از کتب مختلفی برای آموزش زبان به کودک 5 ساله استفاده می کنند.

اما از میان این کتاب ها تعدادی از کتب از جمله super safari و phonics از بقیه شناخته شده تر هستند.

سخن آخر

آموزش زبان به کودکان 5 ساله کاری است که الزاماٌ باید توسط افرادی مجرب و حرفه ای انجام شود. کسانی که دوره های تربیت معلم کودکان و نوجوانان را گذرانده اند.

اساتید کالج زبان میلاد با تجربه ی بالای کاری و استفاده از کتب معتبر و روش های نوین تدریس در خدمت دلبندان عزیز شما بوده و تجربه ی یادگیری خوبی را برای آن ها فراهم می کنند.

دوره های آموزش زبان انگلیسی به کودکان 5 ساله به هر دو صورت حضوری و آنلاین برای بچه ها برگزار می شوند و خانواده ها می توانند براساس نیاز فرزندان خود یکی از این دوره ها را انتخاب کنند.

از طرفی اگر به عنوان یک معلم به دنبال یادگیری شیوه های نوین آموزشی هستید کالج زبان میلاد به عنوان یکی از مؤسسات معتبر آموزش زبان انگلیسی با برگزاری دوره های تربیت مدرس کودکان در خدمت شماست.

این دوره ها با بالاترین کیفیت ممکن و با تدریس اساتیدی باتجربه و حرفه ای در زمینه ی تدریس و آموزش زبان انگلیسی برگزار می شوند.

یکی از مهم ترین مزیت های شرکت در این کلاس ها آنلاین بودن آن هاست. از طرفی، تمامی جلسات به صورت ضبط شده در اختیار شما دوستان عزیز قرار می گیرد و تا مدت زیادی به فایل کلاس ها دسترسی دارید.

برای اطلاع از شرایط برگزاری تمامی این کلاس ها می توانید از یکی از راه های ارتباطی زیر اقدام بفرمایید:

آدرس پیچ اینستاگرام کالج: milad_language_college

شماره تماس واتس آپ و بله کالج زبان میلاد: 09014240647

شماره تلفن ثابت کالج میلاد:8 -88281167-021

مقالات مرتبط:

آموزش زبان به کودکان 3 ساله

آموزش زبان به کودکان 4 ساله

آموزش زبان به کودکان 8 ساله

واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
مقاله‌ها: 76

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *