تسلط به زبان فرانسه در چند سطح ارزیابی می‌شود؟

سطوح مبتدی فرانسه

سطح A1

زبان‌آموز قادر است نیا‌زهای ابتدایی خود را برای ارتباط گرفتن به زبان فرانسه برآورده نماید و می‌تواند از کلمات آسان و جملات ابتدایی و روزمره مانند سلام و احوال‌پرسی، معرفی خود، آب و هوا و مکان زندگی و تولد خود استفاده کند.

سطح A2

زبان‌آموز دانشی در حد مکالمات روزمره طولانی‌تر با دایره واژگان وسیع‌تر دارد و می‌تواند گفتگوهای محیط اطرافش را به خوبی درک ‌کند و در موقعیت‌های ساده منظور خود را بیان کند.

سطوح متوسط فرانسه

سطح B1

زبان‌آموز نیمه‌مستقل بوده و قادر است در مورد رویاها، آرزوها، تجربیات، رویدادها و برنامه‌های خود با دلیل توضیح دهد و از عهده‌ی موقعیت‌های غیرمنتظره در زندگی روزمره‌ برآید.

سطح B2

زبان‌آموز به درجه‌ای از استقلال در زبان رسیده‌ که می‌تواند نظر شخصی خود را در مورد یک موضوع بیان کند؛ می‌تواند دیدگاه خود را برای دیگران ثابت کرده و وارد مذاکره شود. اخذ مدرک در این سطح برای پذیرش در دانشگاه مناسب است.

سطوح پیشرفته فرانسه

سطح  C1

زبان‌آموز می‌تواند متون طولانی را که شامل واژه‌های سطح بالا هستند، درک کند. همچنین می‌تواند بدون هیچ آمادگی قبلی به صورت روان صحبت کند و نیازی به مکث در جستجوی لغتی نداشته باشد.

سطح C2

زبان‌آموز در چهار مهارت به زبان فرانسه تسلط کامل دارد و هر چیزی که می‌شنود یا می‌خواند را درک می‌کند. زبان‌آموز زبان فرانسه در این سطح، تقریباً تفاوتی با افراد بومی ندارد.

برای اطلاع از شرایط آموزش زبان فرانسه و دوره‌های حرفه‌ای دپارتمان فرانسه کالج میلاد، با ما تماس بگیرید.

واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
مقاله‌ها: 76

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *