شما در حال مشاهده هستید آموزش لغات انگلیسی از طریق بازی
آموزش لغات انگلیسی از طریق بازی

آموزش لغات انگلیسی از طریق بازی

 یادگیری واژگان انگلیسی، می تواند برای بسیاری از افراد به خصوص کودکان خسته کننده باشد. آموزش لغات انگلیسی از طریق بازی، این مشکل را به بهترین شکل ممکن حل می کند. به این ترتیب، کودکان در کنار سرگرمی لغات زبان را نیز یاد می گیرند. این بازی ها را می توان به دو صورت فردی و گروهی در کلاس اجرا کرد. آموزش لغات با بازی، یکی از بهترین تجربه های یادگیری کلمات انگلیسی را برای کودکان رقم می زند.

در این مقاله، با موضوع آموزش لغات انگلیسی از طریق بازی در خدمت شما هستیم. پس با گروه کالج زبان میلاد همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

. مزایای آموزش لغات انگلیسی از طریق بازی

. معرفی بهترین بازی ها برای آموزش لغات

آموزش لغات با بازی

مزایای آموزش لغات انگلیسی از طریق بازی

بازی ها موجب رقابت دوستانه بین زبان آموزان می شوند. بنابراین، یادگیرندگان را علاقه مند و با انگیزه نگه می دارد.

همچنین، رابطه خوبی بین معلم و بچه ها ایجاد می کند. از طریق بازی، زبان آموزان می توانند انواع مهارت های مهم را بیاموزند.

معرفی بهترین بازی ها برای آموزش لغات

در این بخش، با ذکر بهترین بازی ها برای آموزش کلمات انگلیسی با شما همراه هستیم. .

۱.بازی PASS THE BALL

این بازی فوق العاده سرگرم کننده بوده و یک فعالیت عالی برای ایجاد انگیزه و انرژی در زبان آموزان است.

همچنین، یک راه مفید برای معرفی یا مرور واژگان با بچه ها به شمار می رود. تنها چیزی که برای انجام بازی PASS THE BALL نیاز دارید یک توپ نرم و چند فلش کارت است.

چگونه بازی کنیم؟

برای شروع، توپی را در اختیار بچه ها قرار دهید و موسیقی شاد و جذاب را نیز در کلاس پخش کنید.

زبان آموزان توپ را در کلاس دست به دست کرده و با قطع شدن موسیقی، فردی که توپ را در دست دارد باید به سؤال معلم پاسخ بدهد.

به عنوان مثال، در زمان آموزش واژگان مربوط به رنگ ها، معلم به شیء در کلاس اشاره کرده و از بچه ها می پرسد:”?what color is it” و فردی که توپ در دستان وی است باید پاسخ بدهد.

روش دیگر انجام این بازی این است که، با قطع شدن موزیک زبان آموزی که توپ دارد امکان پرسیدن سؤال از دیگر زبان آموزان را دارد. به این ترتیب، همه بچه ها می‌توانند واژگان را در حین بازی تمرین کنند.

دانلود نرم افزار بازی با کلمات انگلیسی

۲. بازی LINE BINGO

بازی Line Bingo، جایگزینی عالی برای بازی شبیه بینگو معمولی است. این روزها، اکثر کتاب های آموزشی، دارای کارت‌های کوچک تصویری/کلمه‌ای در انتها هستند.

زبان آموزان، برای انجام بازی LINE BINGO می توانید از این کارت ها استفاده کنید. در صورت عدم دسترسی به این کارت ها، می توانید آن ها را خودتان تهیه و به تعداد بچه ها چاپ کنید.

چگونه بازی کنیم؟

به هر زبان آموز یا دو نفر از آن ها، یک مجموعه کارت واژگان بدهید. از آن ها بخواهید کارت ها را به هر ترتیبی که می خواهند در یک خط افقی قرار دهند.

 بعد از این که بچه ها کارت های خود را در یک خط قرار دادند، بازی شروع می شود.

معلم باید یکی از کلمات را  گفته و اگر آن کلمه در سمت چپ یا راست خط باشد، زبان آموزان می توانند آن کارت را برگردانند. اگر کارت در وسط خط باشد، کودکان امکان برگرداندن آن را ندارند.  

اولین زبان آموز / جفت زبان آموزی که تمام کارت های خود را برگرداند برنده بازی است. برای سرگرم کننده تر شدن این بازی، بچه ها را یکی یکی به جلوی کلاس بیاورید تا کلمه بعدی را انتخاب کنند.

بازی گرامر انگلیسی

۳. MATCHING GAMES

این بازی پاورپوینتی، حافظه زبان آموز را به معرض نمایش می گذارد. ساخت MATCHING GAMES بسیار ساده بوده و برای مرور واژگان عالی است.

چگونه بازی کنیم؟

کلاس را به دو گروه تقسیم کنید. هدف از این بازی این است که، دو کلمه / عکس مطابق با هم پیدا کنید.

گروه ها، به نوبت دو شماره را انتخاب می کنند. روی مربع کلیک کنید تا کلمه زیر نمایان شود. اگر دو کلمه یکسان باشد، آن تیم یک امتیاز می گیرد. در غیراینصورت، با کلیک روی دایره دوباره کلمه را پنهان کنید.

بازی با کلمات انگلیسی آنلاین

۴. WHISPER GAME

WHISPER GAME یک بازی بسیار سرگرم کننده و جذاب است. بازی WHISPER یا پچ پچ، می تواند یکی از بهترین بازی ها برای بچه ها جهت یادگیری لغات جدید است.

چگونه بازی کنیم؟

برای انجام این بازی، صندلی های کلاس را به صورت دایره وار و کنار هم بچینید. سپس، یکی از زبان آموزان جمله حاوی لغات تازه درس داده شده را در گوش نفر کناری می گوید.

نفر بعدی نیز در گوش فردی که در کنارش نشسته دقیقاٌ همان جمله را تکرار کرده و این روند تا آخرین زبان آموز ادامه پیدا می کند.

آخرین فرد باید جمله مورد نظر را با صدای بلند برای همکلاسی هایش بگوید. جهت هر چه سرگرم کننده تر شدن بازی، به صورت رندوم جای زبان آموزان را تغییر دهید.

معرفی چند بازی ویدئویی برای یادگیری لغات انگلیسی

به جز بازی های کلاسی، کودکان از طریق بازی های ویدئویی نیز می توانند پیشرفت پیشرفت قابل توجهی در یادگیری لغات زبان انگلیسی داشته باشند.

در ادامه این نوشته، با ذکر شماری از این بازی ها با شما همراه هستیم.

دانلود بازی آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

۱. بازی جذاب THE SIMS

بازی THE SIMS یکی از سرگرم کننده ترین بازی ها برای آموزش واژگان مربوط به وسایل خانه جهت رده سنی نوجوان است.

به این صورت که، شما باید منزلی را خریده و آن را با وسیله هایی مثل مبلمان پر کنند.

صحبت های انگلیسی در این بازی سریع بوده و در نتیجه، شما می توانید آمادگی لازم را برای شنیدن گفتگوهایی با سرعت بالا پیدا کنید.

بازی با کلمات انگلیسی در کلاس

۲. بازی WORLD OF WARCRAFT

بازی WORLD OF WARCRAFT یکی از بازی های ویدئویی جذابی است که جای خود را در بین زبان آموزان رده سنی ۱۲سال به بالا در سراسر دنیا از جمله ایرانیان برای یادگیری لغات باز کرده است.

از طریق این بازی، می توانید با خارجی ها چت آنلاین داشته باشید. لغات جدید زیادی را می توانید در این بازی پیدا کنید که با یادگیری آن ها می توانید دامنه لغات خود را تا حد زیادی بالا ببرید.

بازی آموزش زبان انگلیسی اندروید

۳. بازی FALLOUT

شخصیت های بازی FALLOUT واقعاٌ جذابیت زیادی برای بچه های ۱۴ سال به بالا دارند. از نکات مثبت این بازی می توان به گفتگوهای انگلیسی به هر دو لهجه British و American اشاره کرد.

با انجام این بازی، می توانید مهارت های مکالمه و لیسنینگ خود را تقویت کنید.

سخن آخر

آموزش لغات انگلیسی از طریق بازی، می تواند روشی عالی برای تجربه یادگیری اثربخش در بچه ها باشد. در نتیجه، هرگز از استفاده از آن غافل نشده و در کنار سایر منابع آموزشی از آن نیز استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

آموزش لفعال انگلیسی به کودکان از طریق بازی

بازی های گروهی برای یادگیری زبان انگلیسی

نکات آموزش زبان به کودکان 9 ساله

دیدگاهتان را بنویسید