شما در حال مشاهده هستید آموزش افعال انگلیسی به کودکان از طریق بازی
آموزش افعال انگلیسی به کودکان از طریق بازی

آموزش افعال انگلیسی به کودکان از طریق بازی

آموزش افعال انگلیسی به کودکان، از طریق بازی، یکی از مواردی است که، باید به آن توجه ویژه ای داشت. افعال، بخش مهمی از گفتار در زبان انگلیسی به شمار می روند. چرا که، بدون یادگیری افعال امکان صحبت درست به زبان انگلیسی و بیان منظور برای کودکان وجود ندارد. اما یادگیری افعال بدون هیجان و تفریح، به مراتب برای کودکان خسته کننده است. با استفاده از بازی برای کلاس زبان کودکان می توان فرآیند آموزش فعل های انگلیسی را برای آن ها بسیار جذاب تر کرد.

در این نوشته جامع، به بحثی مفصل در رابطه با آموزش افعال انگلیسی به کودکان از طریق بازی می پردازیم. پس در این مقاله از وبسایت کالج زبان میلاد ما را همراهی کنید.

در این مقاله خواهید خواهند:

-دلایل اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

-آموزش افعال انگلیسی به کودکان از چه سنی آغاز می شود؟

-جذاب ترین بازی ها برای آموزش افعال انگلیسی به کودکان

بازی برای کلاس زبان کودکان

دلایل اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

افعال، به عنوان بخشی از گفتار ضروری هستند. آن ­ها برای انتقال حرکت یا یک موضوع در عمل استفاده می ­شوند.

بیایید مثالی بزنیم: She her lunch quickly. این معنی نداشت، درست است؟ حالا به این نگاه کنید: She ate her lunch quickly (او ناهار خود را سریع خورد). فعل ate معنی را به جمله اضافه کرد.

با بررسی اجمالی، متوجه می ­شوید که، تقریباً هر جمله ­ای نیازمند یک فعل است. انتخاب فعل به زمان جمله بستگی دارد. فرزند شما برای رشد زبان نیاز به افعال دارد تا کارکرد بیشتر یک زبان را درک کند.

آموزش افعال انگلیسی به کودکان از چه سنی آغاز می­ شود؟

آموزش فعل ­های انگلیسی به کودکان از آن دست مواردی است که از سنین قبل از دبستان می ­­توان قدمی برای آن برداشت.

درست است که بچه­ ها در این سن قادر به نوشتن افعال نیستند؛ اما به مراتب یادگیری و تلفظ آن ­ها برایشان امکان ­پذیر است.

اما نباید فراموش کرد که، آموزش فعل ­های انگلیسی به کودکان باید با روش ­­های نوین آموزشی از جمله بازی انجام شود.

شیوه­­ هایی سرگرم­­ کننده و مهیج که، تجربه یادگیری تازه ­ای را برای زبان ­آموزان رقم می ­زند.

آموزش انگلیسی با بازی

جذاب ­ترین بازی ها برای آموزش افعال انگلیسی به کودکان

در این قسمت، بازی برای کلاس زبان کودکان را جهت آموزش افعال انگلیسی به شما معرفی می کنیم که، از طریق آن ­ها می ­توانید بهترین آموزش افعال انگلیسی به کودکان را داشته باشید.

۱.بازی Simon Says

این بازی می تواند از بهترین بازی ها جهت آموزش افعال انگلیسی به زبان آموزان باشد. چرا که، آن ها را سرگرم و درگیر یادگیری می کند. از طرفی، زبان آموزان با انجام بازی Simon Says فرصت بهبود مهارت های حرکتی و شناختی خود را نیز دارند.

در ابتدا بهتر است با توضیحی کلی شما را با این بازی آشنا کنیم. نحوه انجام Simon Says به این شکل است که، یک نفر از بین بچه ها نقش Simon را بازی می کند.

 در اینجا، سایر زبان آموزان ملزم به انجام تمام دستورات داده شده توسط Simon هستند.

به طور مثال، زمانی که سایمون به آن ها می گوید “Hop” یا Run بچه ها باید آن ها را انجام دهند.

 البته، این در صورتی است که،  سایمون  قبل از هر دستوری عبارت Simon Says را به زبان بیاورد. به بیان ساده تر، اگر وی تنها دستور Stomp  یا Walk را داد، زبان آموزان نباید عکس العملی نشان دهند.  

فهرستی از افعال را تهیه کرده و از طریق بازی جذاب Simon Says آن­ ها را به بچه ها یاد بدهید.

در این بازی، وقتی «سایمون» که شما هستید، فعل را می گوید، بچه ها باید آن فعالیت را انجام دهند. به این ترتیب، آنها افعال را با معانی ­شان مرتبط می کنند.

۲. ماهیگیری برای افعال

بازی ماهیگیری از جمله بازی های خلاقانه و محبوب در نزد بچه هاست و با اجرای آن در کلاس می توانید آن ها را سرگرم کنید. این بازی خلاقانه، کودک شما را تشویق به شناسایی افعال می کند. برای این فعالیت، به یک استخر کودکان نیاز دارید.

سپس، باید تکه­ هایی از کاغذ به شکل ماهی درست کنید. روی هر ماهی یک کلمه نوشته و به زبان ­­آموزان بگویید یکی ­یکی آن ­ها را برداشته و در غیراینصورت ماهی را به داخل استخر بیندازند.

۳.سیب ­زمینی داغ

بازی سیب زمینی داغ از آن دست بازی هایی است که طرفداران زیادی در بین زبان آموزان کودک دارد.

از این بازی، برای آموزش موارد مختلفی از جمله افعال انگلیسی می توان استفاده کرد. در ابتدا، اجازه دهید برای آشنایی بیشتر شما، به معرفی کلی این بازی بپرداریم.

تنها چیزهایی که، برای انجام این بازی مهیج به آن ها نیاز دارید یک توپ یا سیب زمینی، موسیقی شاد و جذاب است.

برای شروع، بچه ها را به شکل دایره وار روی زمین بنشانید. سپس، موسیقی جذاب انتخابی خود را در کلاس پخش کرده و یک سیب زمینی یا حتی توپ را به دست بچه ها بدهید.

در ادامه، از زبان آموزان بخواهید که توپ یا سیب زمینی را دست به دست کرده و به بغل دستی های خود بدهند. در انتها و بعد از اتمام آهنگ فردی بازنده است که سیب زمینی یا توپ در دستان اوست.

حال اجازه دهید، توضیحاتی در مورد استفاده از این بازی برای آموزش افعال انگلیسی به شما بدهیم.

 برای این فعالیت، هر شی­ء مثلاٌ یک اسباب بازی، بالش یا توپ می تواند نقش سیب ­زمینی را ایفا کند. با تمام بچه­ های کلاس دایره ­ای درست کرده و دور هم جمع شوید.

سپس، سیب ­زمینی را به بچه ها دهید تا آن را دست به دست کنند. در این حین، موسیقی شاد و هیجان ­انگیزی پخش کنید و ناگهان آن را متوقف بفرمایید.

در اینجا، شخصی که سیب ­زمینی در دست دارد باید فعلی را بگوید. اگر زبان ­آموزی نتوانست فعلی را بگوید متأسفانه از بازی حذف می ­شود.  

۴. بازی چارادها (charades )

بازی چارادها را می توان یکی از بهترین و فوق العاده ترین بازی هایی دانست که می توانید از آن برای آموزش افعال انگلیسی به کودکان استفاده کنید.

Charades در واقع همان بازی پانتومیم است. شما باید یک عبارت را بدون صحبت کردن اجرا کنید. در مقابل، سایر اعضای تیم سعی می کند عبارت را حدس بزنند.

از هر کدام از زبان ­آموزان بخواهید سه یا چهار فعل را روی یک کاغذ بنویسد.

سپس، تمامی برگه ­ها را جمع ­آوری کرده و آن ­­ها را داخل جعبه ­ها بریزید. بعد کلاس را به دو گروه تقسیم کرده و از هر یک از زبان ­آموزان گروه اول بخواهید یکی از افعال داخل جعبه را انتخاب کنند.

آن ­ها یک دقیقه زمان دارند تا معنای فعل را در قالب حرکت و زبان بدن بگویند. این فعالیت، تضمین می کند که، زبان ­آموز می ­تواند افعال را به درستی با معنی آن­ ها مرتبط کرده و منظور از فعل را بفهمد.  

۵. آموزش افعال انگلیسی با استفاده از فریزبی

برای انجام این بازی، ابتدا بچه ها را در گروه های چند نفره قرار دهید. سپس، به هر کدام از گروه ها فریزبی یا همان بشقاب پرنده ای را بدهید.

اولین زبان آموز فعلی را گفته و بعد فریزبی را به نفر بعدی می دهد. آن فرد نیز باید فعلی دیگر مانند fly را بگوید. این روند به همین ترتیب جلو می رود و هر یک از کودکان فعلی را می گویند.

با انجام این بازی، بچه ها می توانند با افعال مختلف آشنا شوند.

سخن آخر

از طریق یادگیری افعال است که زبان ­آموزان می­ توانند جملات را نوشته و یا بگویند. در نتیجه، بهتر است زمان زیادی را صرف یادگیری انواع فعل ­ها به بچه ها کرده و از درک عمیق آن ­ها توسط زبان ­آموزان اطمینان حاصل کنید.

مقالات مرتبط:

آموزش آنلاین زبان کودکان

آموزش لیسنینگ به کودکان

نکات آموزش زبان به کودکان ۹ ساله

دیدگاهتان را بنویسید