روش های طلایی آموزش زبان به کودکان 8 ساله

آموزش زبان به کودکان 8 ساله با توجه به نیاز هر انسانی به یادگیری زبان انگلیسی جهت پیشرفت در دنیای امروزی امری بدیهی است. خوشبختانه با بالا رفتن فرهنگ و افزایش سطح آگاهی خانواده ها آموزش انگلیسی به بچه ها از سنین پایین انجام می شود. البته نباید این نکته ی مهم را فراموش کرد که آموزش زبان انگلیسی به کودکان 8 ساله با توجه به رده ی سنی بچه ها باید با عنایت به اصول و قواعد خاصی انجام شود تا بدین ترتیب کودکان علاقه ی خود به یادگیری این زبان بین المللی را از دست ندهند.

در این نوشته، قصد صحبت در رابطه با آموزش زبان به کودکان 8 ساله را با شما عزیزان داریم. پس با ما همراه باشید.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 8 ساله

اطلاعاتی در رابطه با ویژگی های شناختی و زبانی کودکان 8 ساله

از آن جایی که، قبل از شروع تدریس به کودکان 8 ساله الزاماٌ باید با ویژگی های شناختی و زبانی این گروه سنی آشنا شویم لذا در این بخش کمی در این رابطه صحبت می کنیم.

کودکان 8 ساله می توانند به راحتی از زبان مادری استفاده کرده و نظرات خود را با آن بیان کنند. حتی دیگر خبری از تلفظ نادرست لغات هم نیست.

مورد مهم دیگر این که، کودکان 8 ساله توانایی ذهنی بیشتری داشته و سطح تمرکز بالاتری در مقایسه با بچه های کوچک تر از خود دارد.

اگر از کودکان 8 ساله بپرسید روزهای هفته یا اسامی ماه ها را به ترتیب بگویند به راحتی از عهده ی انجام این کار برمی آیند و حتی می توانند به شما تاریخ روز را نیز بگویند.

البته افزایش توانایی در خواندن متون و کتب داستان و علاقه به این کار را نیز می توان در زمره ی ویژگی های کودکان در این رده ی سنی قرار داد.

اهمیت آموزش زبان به کودکان 8 ساله

شاید هنوز هم افرادی باشند که به نظرشان سن 8 سالگی برای آموزش زبان به بچه ها هنوز زود است و تمایلی به ثبت نام فرزندشان در دوره های تدارک دیده شده در آموزشگاه ها ندارند.

در این بخش با ذکر اهمیت آموزش زبان به کودکان 8 ساله مطمئناٌ می توان نظر این گروه از افراد را تغییر داد.

1. افزایش قدرت حافظه و به ذهن سپاری

کافیست یک سرچ کوچک داخل وب سایت ها بزنید تا لیستی بلند بالا از روش های تقویت حافظه در کودکان 8 ساله را ببینید. اما مطمئن باشید که یکی از راه های مؤثر برای دستیابی به این امر یادگیری زبان است.

پس درنگ نکرده و کودک 8 ساله ی خود را در کلاس زبان ثبت نام کنید.

. همگام شدن کودک 8 ساله با پیشرفت های جهان امروزی

در عصر حاضر و با توجه به پیشرفت های سریع تکنولوژی نیاز به یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین بیشتر از گذشته احساس می شود.

حتی وقتی کودکتان بازی کامپیوتری هم انجام می دهد الزاماٌ باید زبان انگلیسی بداند. امروزه سطح آگاهی و اطلاعات بچه های 8 ساله بسیار بیشتر از همسن و سالان آن ها در سال های گذشته است.

در نتیجه، برای به روز نگه داشتن فرزندتان و عقب نماندن وی از همسالانش باید آموزش زبان وی را شروع کنید.

3. بالا رفتن مهارت کودک در بررسی و حل مسائل

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 8 ساله می تواند موجب افزایش سطح درک آن ها از مسائل دنیای پیرامون شده و ذهن آن ها را تقویت و به اصطلاح بازتر کند.

به این ترتیب، کودک آسان تر می تواند از عهده ی حل مسائل و مشکلات بربیاید و مؤفق تر عمل می کند.

4. تقویت هر چه بیشتر لهجه و صحبت کردن روان تر

براساس تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان خبره در حوزه ی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی هر چه یادگیری زبان از سنین پایین تر آغاز شود لهجه ی فرد بیشتر مشابه افراد بومی است.

اما این فرآیند تقویت لهجه در سنین بزرگسالی به مراتب سخت از دوره ی کودکی است.

نکات مورد توجه برای آموزش زبان به کودکان 8 ساله

در زمان شروع آموزش زبان انگلیسی به کودکان 8 ساله الزاماٌ باید نکاتی چند را مورد توجه قرار داد. در این بخش از نوشته ی حاضر با ذکر این موارد مهم و کلیدی در خدمت شما دوستان همیشه همراه هستیم.

1. کمک به افزایش علاقه و اشتیاق کودک به یادگیری

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 8 ساله باید به صورتی باشد که زبان آموزان از یادگیری خسته نشوند. برای رسیدن به این هدف باید از روش هایی جذاب برای آموزش استفاده کرد.

به طور مثال، با بچه ها بازی های آموزشی جذاب انجام داده و یا کارتون های مورد علاقه ی کودکان را سر کلاس پخش کنید تا زبان آموزان علاوه بر سرگرم شدن مطالب جدید را نیز یاد بگیرند.

البته در این میان استفاده از تصاویر و فلش کارت های رنگی رنگی و همین طور کتاب های داستان و پادکست های آموزشی نیز فراموش نشود.

. برخوردی گرم و دوستانه با بچه ها داشته باشید

اساتید عزیز قرار نیست بچه ها با نگرانی وارد کلاس شوند و از معلم خود بترسند. فضای کلاس باید برای زبان آموزان آرامش بخش باشد تا کودکان احساس راحتی کنند.

همواره با بچه ها برخوردی دوستانه داشته باشید و هرگز آن ها را سر کلاس و جلوی همکلاسی هایتان تحقیر نکرده و به آن ها استرس وارد نکنید.

زمان ورود به کلاس درس احوالپرسی گرمی با بچه ها داشته باشید و حال تک تک آن ها را بپرسید. این گونه بچه ها متوجه می شوند که شما چقدر آن ها را دوست دارید و برایشان اهمیت قائل هستید.

3. از کتب و منابع آموزشی باکیفیت بهره بگیرید

کتاب هایی را برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 8 ساله انتخاب کنید که محتوایی باکیفیت داشته و مناسب سن و سطح زبان بچه ها باشند.

کتبی با داشتن تصاویری جذاب و رنگی رنگی که زبان آموزان را به مطالعه علاقه مندتر می کنند. از میان منابع آموزشی مناسب کودکان هشت ساله می توان به سری کتاب های Family and friends، Big English و First Friends اشاره کرد.

نقش والدین در تشویق کودکان 8 ساله به یادگیری زبان

نقش والدین در فرآیند ترغیب کودکان به یادگیری زبان غیرقابل انکار است. اگر فرزند شما 8 ساله بوده و هنوز زبان آموزی را شروع نکرده بهتر است دست بجنبانید.

چرا که بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی سنین پایین است. در صورت غفلت کودک این فرصت طلایی یادگیری را به تدریج از دست داده و در آینده دغدغه های وی بیشتر شده و هم فرصت کمتری برای تمرکز و یادگیری دارد.

سخن آخر

یکی از مقدمات مهم برای آموزش زبان به کودکان 8 ساله وجود اساتیدی باسابقه، منابع آموزشی عالی، استفاده از روش های نوین تدریس و فضایی شاد و آرامش بخش برای کودکان است.

کالج زبان میلاد با گردآوری تمام این امکانات سعی در ارائه ی آموزشی باکیفیت و بی نقصی را برای فرزندان دلبند شما دارد. چرا که هیچ چیز به اندازه ی دیدن لبخند رضایت بر لبان شما در انتهای هر دوره ی آموزشی ما را خوشحال نمی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کلاس های حضوری و آنلاین کالج و آشنایی با منابع آموزشی مورد استفاده در این مؤسسه می توانید در ساعات اداری با شماره تلفن ثابت آموزشگاه تماس حاصل فرمایید.

 حتی این امکان برایتان وجود دارد که در 24 ساعت شبانه روز به شماره ی بله و واتس آپ کالج پیام ارسال بفرمایید و یا به ادمین پیچ اینستاگرام کالج زبان میلاد دایرکت بدهید.

راه های برقراری ارتباط شما با ما:

شماره تلفن ثابت مؤسسه : 8-88281167-021

آیدی پیج اینستاگرام کالج زبان میلاد: milad_language_college

 شماره ی بله و واتس آپ آموزشگاه: 09014240647

مقالات مرتبط:

آموزش زبان به کودکان 4 ساله

آموزش زبان به کودکان 9 ساله

آموزش زبان به کودکان 5 ساله

واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
مقاله‌ها: 76

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *