بهترین روش های آموزش زبان به کودکان 4 ساله

آموزش زبان به کودکان 4 ساله از جمله آموزش حروف انگلیسی به کودک 4 ساله برای معلمان و همین طور والدین آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. آموزش زبان انگلیسی به کودکان 4 ساله باید تحت شرایط خاصی صورت بگیرد. علت این موضوع را باید در پایین بودن سن بچه ها و حساسیت بالای آن ها جستجو کرد.

در این نوشته، با ذکر نکاتی مهم در رابطه با آموزش زبان به کودکان 4 ساله در خدمت شما عزیزان هستیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش-حروف-انگلیسی-به-کودک-ساله-1

ویژگی های شناختی و زبانی کودکان 4 ساله شامل چه مواردی می شود؟

کودکان 4 ساله شماری از اعداد را می دانند و حتی می توانند مفهوم شمارش را درک کنند. نام بردن رنگ ها، درک مفهوم زمان، و درک شباهت ها و تفاوت های بین اشیاء نیز از دیگر ویژگی های شناختی کودکان در این سن است.

اطلاع از نحوه ی درست ادای لغات، شناختن قواعد درست زبانی، بلد بودن شعرهای ساده و راحت و توانایی پاسخگویی به سؤال های آسان در زمره ی ویژگی های زبانی این گروه است.

بعلاوه، کودک 4 ساله توانایی تعریف کردن داستان را نیز دارد و نام و نام خانوادگی خود را نیز به طور کامل می داند.

مزایای آموزش زبان به کودکان 4 ساله

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 4 ساله با مزایای زیادی برای این گروه سنی همراه است. در این بخش شما را با این مزیت های مهم آشنا می کنیم.

1. برخورداری از قدرت یادگیری بالاتر در مقایسه با بزرگترها

افراد در سن پایین به خصوص در سنین قبل از دبستان قدرت یادگیری به مراتب بالاتری در مقایسه با بچه های بزرگتر از خود دارند.

زیرا ذهن بچه ها در این سنین خالی است و آن ها هیچ دغدغه ی ذهنی ندارند. از طرفی، هر چه سن انسان پایین تر باشد انعطاف پذیری مغز وی بیشتر است.

2. افزایش هر چه بیشتر اعتماد بنفس در کودکان

آموزش زبان به کودکان 4 ساله می تواند جذابیت بالایی برای این گروه سنی داشته باشد. چرا که یادگیری زبان دوم در کنار زبان مادری تجربه ی جدید و خاصی برای آن هاست.

همین موضوع می تواند تا حد زیادی به افزایش هر چه بیشتر اعتماد بنفس در کودکان کمک کند.

3. مؤفقیت های شغلی و تحصیلی بیشتر در آینده ی کودک

والدین با آموزش زبان انگلیسی به کودکان 4 ساله و ثبت نام وی در کلاس های زبان می توانند تا حد زیادی آینده ی تحصیلی و همین طور حرفه ای وی را ضمانت کنند.

فردی که از دوران کودکی و از سن 4 سالگی آموزش زبان انگلیسی را شروع کند شانس بیشتری برای قبولی در رشته های دانشگاهی معتبر در ایران و خارج از کشور داشته و حتی در طول دوران دانشگاه نیز از بقیه ی دانشجویان جلوتر است.

یافتن شغلی معتبر و با درآمدی عالی نیز برای فرد مسلط به زبان انگلیسی به مراتب در مقایسه با دیگران راحت تر است.

آموزش زبان به کودک 4 ساله

خصوصیات کلاس آموزش زبان انگلیسی به کودک 4 ساله

اگر قصد ثبت نام کودک 4 در کلاس های زبان انگلیسی را دارید قبل از هر کاری بهتر است با مهم ترین خصوصیات کلاس آموزش زبان به کودک 4 ساله آشنایی لازم را پیدا کنید. این ویژگی های مهم عبارتند از:

1. تدریس کتبی باکیفیت و مناسب سن کودک

اگر قصد ثبت نام کودکتان در کلاس های زبان انگلیسی را دارید قبل از هر اقدامی از تدریس کتب مناسب سن وی و باکیفیت بودن آن ها در آموزشگاه مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

کالج زبان میلاد به عنوان مؤسسه ای با سابقه ی کاری بالا و تدریس اساتیدی مجرب و دوره دیده همواره استفاده از بهترین و باکیفیت کتب آموزشی برای تمامی رده های سنی از جمله رده ی سنی کودکان را سرلوحه ی کار خود قرار داده است.

کتب مناسب کودکان 4 ساله در این آموزشگاه سری کتاب های جامع Super Safari و Big Fun بوده که با جذابیت های خاص خود نظر کودکان را به خود جلب می کنند.

2. آموزش زبان به کمک ابزارهای کمک آموزشی مناسب

استفاده از ابزارهای کمک آموزشی پیشرفته و مناسب سن کودک 4 ساله یکی از مواردی است که الزاماٌ به عنوان یک معلم جهت تدریس به این رده ی سنی نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

در واقع، کلاس زبان کودکان 4 ساله بدون انواع فیلم های آموزشی، فلش کارت هایی با عکس های زیبا و رنگی رنگی، آهنگ های شاد و هیجان انگیز و حتی عروسک های کوچک و بزرگ نمی تواند جذابیتی برای بچه ها داشته باشد.

3. جذابیت بالا و سرگرم کننده بودن کلاس ها

آموزش زبان به کودکان 4 ساله باید در کلاسی پر از شور و نشاط و هیجان برای آن ها انجام شود. این گونه می توان هر روز شاهد افزایش انگیزه و شور و اشتیاق کودک برای یادگیری زبان انگلیسی بود.

برای ایجاد این هیجان و اشتیاق به یادگیری باید در درجه ی اول کودکان و نیازهای آن ها را به خوبی شناخته و براساس آن ها روشی مناسب را برای تفریح برگزینید.

به عنوان مثال، کودکان در سن 4 سالگی علاقه ی بسیار زیادی به بازی کردن آن هم انجام بازی های پرسر و صدا و با تحرک بالا را دارند.

با توجه به این شناخت از این رده ی سنی استفاده از انواع بازی و سرگرمی را می توان به عنوان یکی از بهترین و مؤثرترین روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان 4 ساله دانست.  

4. تحسین و تشویق مداوم بچه ها

یک کودک 4 ساله نیاز زیادی به تشویق و تحسین معلم زبان خود دارد. حتی اگر زبان آموز یک سؤال ساده را درست جواب داده باشد هم باید وی را ستایش کرده و از هم کلاسی هایش بخواهید برایش کف بزنند.

این گونه، به تقویت اعتماد بنفس در زبان آموز کمک کرده و شور و شوق وی را برای یادگیری مطالب جدید بالا می برید.

5. روابط صمیمانه و دوستانه معلم با بچه ها

معلم زبان کودکان 4 ساله باید رابطه ای دوستانه و سرشار از صمیمیت با بچه ها داشته باشد. کلاس خود را با احوالپرسی گرم با بچه ها شروع کند و در طول کلاس خنده از لبانش نیفتد.

حتی گاهی با بچه ها عکس یادگاری بگیرد و با آن ها خوراکی بخورد. تنها معلمی با این خصوصیات اخلاقی می تواند در دل بچه ها جا باز کند.

سخن آخر

کالج زبان میلاد به عنوان مجری برگزاری دوره های زبان انگلیسی برای کودکان قبل از سنین دبستان از جمله کودکان 4 ساله آن هم توسط اساتیدی کارکشته و دوره دیده در خدمت زبان آموزان است.

اگر به دنبال ثبت نام فرزندتان در کلاس های زبان باکیفیت و معتبری را دارید همین الان گوشی تلفن را برداشته و با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با کارشناسان خبره ی کالج زبان میلاد می توانید به آسانی از یکی از راه های ارتباطی زیر اقدام کنید:

شماره تلفن ثابت کالج میلاد: 8 -88281167-021

شماره تماس واتس آپ و بله کالج میلاد: 09014240647

آدرس پیج اینستاگرام کالج زبان میلاد: milad_language_college

مقالات مرتبط:

آموزش زبان به کودکان 3 ساله

آموزش زبان به کودکان 5 ساله

آموزش زبان به کودکان 9 ساله

واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
مقاله‌ها: 76

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *