بهترین روش های آموزش زبان به کودکان 3 ساله

شاید تا سال ها قبل آموزش زبان به کودکان 3 ساله حتی به ذهن والدین نیز نمی رسید. اما در حال حاضر، کارشناسان علی رغم نداشتن سواد خواندن و نوشتن این رده ی سنی را سن مناسبی برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به کودکان می دانند. اما نباید فراموش کرد که آموزش انگلیسی به کودک 3 ساله باید با عنایت به روش هایی خاص و منحصربه فرد صورت بگیرد. در واقع، شیوه های آموزش زبان انگلیسی به کودک 3 ساله باید به گونه ای باشد که زبان آموز را روز به روز بیشتر جذب یادگیری مطالب جدید کند.

در این نوشته، با ذکر اطلاعاتی در رابطه با آموزش زبان به کودکان 3 ساله همراه شما عزیزان هستیم. پس در ادامه با ما باشید.

آموزش انگلیسی به کودک 3 ساله

آیا چیزی در مورد ویژگی های شناختی و زبانی کودکان 3 ساله می دانید؟

با توجه به اهمیت نحوه ی آموزش زبان به کودکان 3 ساله اطلاع از ویژگی های شناختی و زبانی این نونهالان ضروری است. آیا اطلاعی از ویژگی های شناختی و زبانی کودکان سه ساله دارید؟

برای اطلاع از این موارد مهم در ادامه ما را همراهی کنید.

ویژگی های زبانی کودکان 3 ساله:

کودکان در این سن به راحتی می تواند جملات ساده را ادا کنند. چرا که دایره ی واژگان بچه ها در این سن نسبتاٌ زیاد است.

مورد مهم دیگر این که، به دلیل بهتر شدن سطح تلفظ واژگان فهم و درک صحبت های وی آسان تر است.

کودکان سه ساله در این سن علاقه به نگاه کردن به کتاب های داستان داشته و عاشق آواز خواندن است.

بعلاوه، کودکان در این سن بسیار پرحرف هستند. اما تمایلی به صحبت با فردی به جز والدین خود نداشته و از دیگران فراری هستند.

حتی بچه ها در این سن می توانند از لوازم التحریر و کاغذ استفاده کرده و نقاشی بکشند.

ویژگی های شناختی کودکان 3 ساله:

کودکان سه ساله به نسبت سال های قبل زبان را بهتر و دقیق تر یاد می گیرند. در واقع، درک آن ها از زبان بیشتر از گذشته است.

ویژگی خودمحوری خردسالان در این سن باعث می شود که بچه های سه ساله دنیا را از دیدگاه خودشان ببینند و تصوری از اعتقادات و دیدگاه های دیگران نداشته باشند.

بعلاوه، کودکان سه ساله هنوز درکی از مفهوم نگهداری ذهنی ندارند. به طور مثال، تصور می کنند اگر شربت از لیوان به کاسه منتقل شود مقدار آن کم یا زیاد نمی شود.

نکته ی جالب دیگر این که، وقتی از بچه ها می خواهید اعداد را مثلاٌ از یک تا ده بشمارند یکی دو مورد از آن ها را نمی گویند و یا حتی آن ها را تکرار می کنند.

یادگیری در کودکان 3 ساله چگونه رخ می دهد؟

یادگیری زبان در کودکان 3 ساله بسیار متفاوت بوده و از طریق انجام دادن، تجربه کردن و حس های چندگانه ی (چشایی، لامسه، بینایی، بویایی و شنوایی) آن ها صورت می گیرد.

در نتیجه، آموزش در این رده ی سنی به صورت غیرمستقیم و بازی و فعالیت محور انجام می گیرد.

 آموزش زبان انگلیسی به کودک 3 ساله

فواید آموزش زبان به کودکان 3 ساله چیست؟

آموزش زبان به کودکان 3 ساله با مزایای قابل توجه و مهمی برای آن ها همراه است. مزیت هایی که در صورت اطلاع از آن ها مشتاق ثبت نام فرزندتان در دوره های زبان انگلیسی مخصوص کودکان می شوید.

1. جنبه ی سرگرمی داشتن زبان انگلیسی

کودکان در سنین پایین همواره به چیزی که آن ها را سرگرم کند نیاز مبرمی دارند. آموزش انگلیسی به کودک 3 ساله یکی از راه هایی است که می تواند در کنار یادگیری مطالب جدید جنبه ی سرگرمی هم داشته باشد.

2. افزایش هر چه بیشتر دایره ی لغات

با شروع آموزش زبان انگلیسی از سن سه سالگی کودک این فرصت را پیدا می کند تا دامنه ی لغات خود را به تدریج بهبود ببخشد. در واقع، این یادگیری لغات از واژه های سطح پایین و ساده تر مانند apple، car و cat شروع شده و تا کلمات سخت تر ادامه پیدا می کند.

3. راحت تر بودن فرآیند یادگیری زبان

از آنجایی که ذهن کودکان عاری از هر دغدغه ای است یادگیری زبان بسیار برای وی راحت تر از بزرگسالان است. در حقیقت، کودکان 3 ساله سعی زیادی برای به ذهن سپاری لغات زبان و یادگیری ساختارهای جملات نداشته و با یکی دو بار تکرار آن ها را حفظ می شوند.

4. فراهم شدن فرصت های شغلی مناسب تر و بهتر در آینده

زبان انگلیسی تنها زبانی است که یادگیری آن برای ورود به مشاغل زیادی از الزامات است. اگر قرار باشد به عنوان یک مترجم در زمینه های مختلف علمی و یا حتی یک متخصص کامپیوتر مشغول به کار شوید الزاماٌ باید زبان انگلیسی قوی داشته باشید.

حال اگر این آموزش و یادگیری از سنین پایین تر مثلاٌ سه سالگی آغاز شود که دیگر نور علی نور است و موقعیت های شغلی بیشتری پیش روی فرد قرار می گیرد.

کتاب آموزش زبان به کودک 3 ساله

5. نترسیدن از هر گونه اشتباهی در طول فرآیند یادگیری

 بزرگسالانی که به کلاس زبان می روند به طور معمول از اشتباه کردن به خصوص در صحبت کردن می ترسند. شاید همین موضوع مانع پیشرفت قابل توجه آن ها در زبان انگلیسی شود.

اما این مورد در رابطه با کودکان 3 ساله صدق نمی کند. در نتیجه این سن می تواند بهترین زمان برای آزمون و خطا و یادگیری هر چه بیشتر و مؤثرتر صحبت کردن به انگلیسی باشد.

نکات مورد توجه در آموزش زبان انگلیسی به کودک 3 ساله

آموزش زبان به کودکان 3 ساله باید به شیوه ای کاملاٌ متفاوت و خاص با بزرگسالان صورت بگیرد. در واقع، توجه به نکاتی چند در این رابطه ضروری و مهم به نظر می رسد:

1. کوتاه کردن زمان آموزش هر مطلب

کودکان 3 ساله مانند بزرگسالان نمی توانند برای زمان طولانی به مطلبی گوش بدهند. در نتیجه، باید زمان آموزش مطالب را به حداقل رسانده و به طور مثال تایم ده الی پانزده دقیقه را برای هر یک در نظر بگیرید.

در غیراینصورت، کودک خسته شده و از ادامه ی روند یادگیری سرباز می زند.

2. استفاده از بازی های جذاب برای یادگیری بیشتر

بازی کردن لازمه ی هر کلاس زبان مختص کودکان 3 ساله است و زبان آموز در این سن و سال نیاز مبرمی به انجام بازی های مختلف در سر کلاس درس دارد.

این بازی است که فضا را برای بچه ها شاد کرده و تجربه ی یادگیری بهتری را برایشان فراهم می کند.

جزوه آموزش زبان به کودک 3 ساله

3. کارتون های شاد و رنگی رنگی پخش کنید

استفاده از انواع کارتون های شاد و جدید یکی دیگر از الزامات در آموزش زبان انگلیسی به کودک 3 ساله است. این کارتون ها را می توانید از مدیریت آموزشگاه دریافت کرده و یا از سایت های معتبر دانلود بفرمایید.

اینجاست که هم گامی برای سرگرم کردن کودک برداشته اید و هم به تقویت و یادگیری زبان انگلیسی وی کمک می کنید.

4. مرور و بازبینی مجدد

برای یادگیری هر چه بهتر و یادگیری بیشتر مطالب بهتر است هر جلسه آن ها را برای بچه ها مرور کنید تا درس ها در ذهن آن ها جای بگیرند.

در نتیجه، توقع نداشته باشید که کودک با یک جلسه و بدون هیچ مروری تمامی مطالب را به خوبی یاد بگیرد.

5. اجرای نمایش های عروسکی

علاقه ی کودکان سه ساله به عروسک و نمایش های عروسکی امری انکارنشدنی است. پس معطل نکرده و برای آموزش زبان به این نونهالان از نمایش های متنوع عروسکی با استفاده از پاپت های انگشتی و دستی استفاده کنید تا بر جذابیت آموزش بیفزایید.

سخن آخر

کالج زبان میلاد به عنوان مؤسسه ای با سابقه ی طولانی در زمینه ی آموزش زبان انگلیسی به کودک 3 ساله افتخار برگزاری این دوره ها را برای فرزندان دلبند شما دارد.

کلاس هایی با تدریس کتبی جدید، جامع و باکیفیت که تمامی نیازهای کودک شما را در یادگیری زبان انگلیسی به خوبی برآورده می کنند.

از طرفی، وجود تمامی ابزارهای نوین کمک آموزشی برای آموزش زبان به کودک 3 ساله از جمله انواع وسایل بازی مانند عروسک و همین طور فیلم های آموزشی شرکت در این دوره ها را برای کودک دلبند شما هر چه جذاب می کند.

پانسیون دو زبانه ی کالج میلاد به اتاق بازی مجهز بوده و پذیرای کوچولوهای عزیز شماست.

خبر خوش اینکه، در صورت عدم امکان ثبت نام فرزندتان در کلاس های حضوری می توانید از کلاس آنلاین زبان کودکان استفاده کنید.

کلاس هایی با کیفیت بالا که در نرم افزارهایی مانند ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن برگزار می شوند و بهترین اساتید کار تدریس کودک شما را به عهده دارند.

جهت ارتباط با کارشناسان حاضر در مؤسسه می توانید از طریق یکی از راه های زیر اقدام فرمایید:

شماره تماس بله و واتس آپ کالج میلاد: 09014240647

شماره تلفن ثابت کالج زبان میلاد: 8 -88281167-021

آدرس پیج اینستاگرام کالج میلاد: mild_language_ college

مقالات مرتبط:

آموزش زبان به کودکان 4 ساله

آموزش زبان به کودکان 8 ساله

آموزش آنلاین زبان کودکان

واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
مقاله‌ها: 76

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *