آموزش لباس به انگلیسی از طریق بازی

آموزش لباس به انگلیسی از طریق بازی از آن دست مواردی است که در سنین پایین یادگیری زبان انگلیسی باید به آن توجه ویژه ای شود. بچه ها، برای توصیف ظاهر خود و صحبت در مورد لباس های خود و دیگران، به یادگیری لغات مربوط به لباس نیاز دارند. چرا که، بدون استفاده از بازی برای آموزش انواع لباس، فرآیند یادگیری زبان برای کودکان به امری کسل کننده تبدیل شده ونتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

در این نوشته جامع، به بحثی مفصل در رابطه با آموزش لباس به انگلیسی از طریق بازی می پردازیم. پس در این مقاله از وبسایت کالج زبان میلاد با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

اهمیت آموزش لباس به انگلیسی از طریق بازی

جذاب ترین بازی ها برای آموزش لباس به انگلیسی

اهمیت آموزش لباس به انگلیسی از طریق بازی

از طریق آموزش لباس به انگلیسی از طریق بازی، کودکان می توانند به افزایش دامنه لغات آن ها در مورد انواع لباس هایی که خود یا دیگران در طول روز می پوشند کمک شایان توجهی کرد.

به این ترتیب، آن ها در حین مکالمه بسیار بهتر عمل کرده و اعتماد به نفس خود را در صحبت کردن از دست نمی دهند.

آموزش انواع لباس به انگلیسی از طریق بازی، کمک بزرگی به بچه ها در تقویت مهارت های زبانی کودکان کرده و به دلیل جذاب بودن این روش لغات برای همیشه در ذهن آن ها می مانند.

جذاب ترین بازی ها برای آموزش لباس به انگلیسی

بازی های جذابی از طرف اساتید زبان برای آموزش لباس به انگلیسی به کار گرفته می شوند. در ادامه، بازی ها و فعالیت هایی  را به شما معرفی می کنیم که به زبان آموزان در یادگیری هر چه بهتر و مفهومی تر واژگان مربوطه یاری می رسانند.

استفاده از بازی برای آموزش انواع لباس

۱.بازی حدس زدن لباس (CLOTHING GUESSING GAME)

بازی حدس زدن لباس، روشی عالی برای آموزش واژگان مربوط به لباس با بچه هاست. در این بازی، زبان آموزان طرح کلی یک لباس را می بینند. سپس، 5 ثانیه فرصت دارند تا نام لباس را حدس بزنند.

هنگامی که زبان آموزان انواع لباس را یاد گرفتند، از این فعالیت می توان برای مرور دوباره پوشاک استفاده کرد.

 همچنین، می توان از این بازی در شروع کلاس و به عنوان warm up برای فعال کردن دانش قبلی بچه ها از واژگان لباس استفاده کرد.

بازی انگلیسی برای کودکان

۲. لطفاٌ کلاهت را بگذار ( SIMON SAYS GAME)

یکی از بهترین بازی ها برای آموزش لباس به انگلیسی Simon Says است. بازی جذاب و سرگرم کننده ای که، مهارت های شناختی و حرکتی زبان آموزان را تا حد زیادی تقویت می کند.

برای انجام این بازی، باید داوطلبانه از بین بچه ها فردی را به عنوان سایمون انتخاب کنید. سپس، این فرد دستوراتی را به بچه ها داده و آن ها موظف به اجرای این اوامر هستند.

فقط فراموش نکنید که، زبان آموزان در صورتی باید این دستورات را اجرا کنند که، سایمون عبارت Simon Says یا سایمون می گوید را قبل از دستور خود بگوید.

این بازی، فعالیتی شنیداری عالی برای تمرین کلمات لباس است. قبل از شروع، ابتدا نحوه ادای پوشیدن لباس های مختلف را به زبان آموزان آموزش دهید.

 برای مثال،سایمون دستوراتی همچون « Put on your hat»، « Take off your hat»، « Put on your jacket» « Take off your jacket» و غیره را به بچه ها می دهد.

در این مدل از بازی Simon Says، اگر معلم در پایان جمله کلمه please را بگوید، زبان آموز باید این عمل را انجام دهد.

اما در صورتی که، معلم این کلمه را به زبان نیاورد، بچه ها کاری نمی کنند.

 مثلاٌ، اگر معلم بگوید « please, put on your hat» همه زبان آموزان باید کلاه بگذارند. ولی اگر معلم فقط می‌گوید « put on your hat»  کودکان نباید کاری انجام دهند.

اگر زبان آموزی بدون شنیدن کلمه please  لباسی را پوشید، این فرد بازنده بوده و باید بنشیند. بازی را تا زمانی ادامه دهید که فقط چند نفر از کودکان ایستاده باقی بمانند. 

بازی های انگلیسی برای کلاس زبان

۳. بازی CLOTHING LINE BINGO

برای انجام این بازی، به تعدادی فلش کارت با تصاویر انواع لباس ها نیاز دارید. با جستجویی سریع در اینترنت می توانید این کارت ها را دانلود کرده و سپس آن ها را به صورت رنگی برای زبان آموزان چاپ بفرمایید.

در ادامه، به یک یا هر دو نفر از بچه ها یک کارت بدهید. سپس، از آن ها بخواهید که فلش کارت های کوچک لباس ها را به هر ترتیبی که مایل هستند در یک خط افقی قرار دهند. اینجاست که بازی شروع می شود.

برای شروع، معلم یکی از فلش کارت های لباس را انتخاب کرده و عبارات هدف مانند “I want to buy a blue T-shirt”  را با صدای بلند می گوید.

سپس،  باید به کارت های لباس خود نگاه کنند و در صورت قرار داشتن کارت تی شرت آبی در سمت چپ یا راست می توانند کارت را برگردانند.

اما اگر کارت T-shirt در وسط خط کارت باشد، زبان آموزان امکان برگرداندن آن را ندارد.  

سپس، معلم باید کارت دیگری را انتخاب کرده و مثلاٌ جمله «I want to buy shoes» را با صدای بلند بگوید.

زبان آموزان دوباره باید بررسی کنند که آیا می توانند این کارت را برگردانند یا خیر. اولین فردی که، موفق به برگرداندن فلش کارت‌های لباس‌ شد، یک بینگو داشته و برنده است.

بازی برای کلاس زبان آنلاین

۴. CLOTHES VOCABULARY BOARD GAMES

BOARD GAME، راهی عالی برای ترغیب زبان آموزان به صحبت با استفاده از واژگان لباس است.

این بازی را دانلود و چاپ کرده و به هر جفت از بچه ها یک عدد بدهید. هر جفت زبان آموز، به یک مداد و یک گیره کاغذ نیز نیاز دارند.

در این بازی، بچه ها به نوبت گیره را تکان می‌دهند تا بچرخد (گیره را در وسط و مداد را در وسط گیره قرار داده و سپس تکان دهید).

سپس، زبان آموزان باید براساس لباسی که گیره روی آن قرار می‌گیرد، با یکدیگر بحث کنند.

به عنوان مثال، در صورت قرار گرفتن گیره روی تی‌شرت آبی، یکی از بچه ها می‌تواند این سؤال «What are you wearing» را بپرسد. زبان آموز دیگر، می‌تواند در پاسخ «I’m wearing  blue T-shirt » را بگوید.

سخن آخر

از طریق یادگیری انواع لباس هاست که زبان آموزان با کلمات رایج در گفتگوهای روزمره آشنا شده و بهتر و راحت تر صحبت می کنند.

در نتیجه، بهتر است با صرف وقت زیاد برای آموزش لباس به انگلیسی از طریق بازی، به پیشرفت و یادگیری هر چه بیشتر آن ها کمک کنید.

مقالات مرتبط:

تقویت زبان انگلیسی با کتاب صوتی

آموزش لغات انگلیسی از طریق بازی

بازی های گروهی برای یادگیری زبان انگلیسی

واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
مقاله‌ها: 76

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *