شما در حال مشاهده هستید مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی
مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی یکی از مواردی است که اکثر زبان آموزان در آغاز راه یادگیری زبان مایل به اطلاع از آن هستند. حتی این سؤال ها در ذهن آن ها مطرح می شود که، آیا در سه یا شش ماه می توان به تسلط خوبی در زبان انگلیسی دست پیدا کرد؟ تبلیغات مؤسسات و پیج های اینستاگرام در رابطه با یادگیری زبان در کوتاه ترین زمان ممکن حقیقت دارد یا خیر؟ مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت چقدر است؟ برای شرکت در آزمون بین المللی جهت رفتن به کشوری خارجی باید زمان زیادی را صرف زبان خواندن کنیم؟ این ها تمام سؤالاتی است که همواره ذهن زبان آموزان را به خود مشغول کرده است؟ اما گاهی این سؤالات و تبلیغات متنوع زبان آموزان را به مسیر نادرستی هدایت می کند و نتیجه ای به جز سردرگمی برای آن ها در پی ندارد.

در این نوشته، قصد بحث در رابطه با مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی و رفع کلیه ابهام های پیش آمده در این زمینه را برای شما داریم. پس ما را در این مقاله از وبسایت کالج زبان میلاد همراهی کنید.  

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

. مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی به چه عواملی بستگی دارد؟

روش هایی طلایی برای یادگیری زبان در یک یا دو سال

آیا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟

آیا می توان در سه ماه انگلیسی یاد گرفت؟

بهترین راهکارهای تقویت مهارت های زبان انگلیسی

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی به چه عواملی بستگی دارد؟

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این بخش، این موارد مهم ذکر می شوند.

اولین مورد: مهارت ها و توانایی های زبانی

توانایی ها و مهارت های زبانی یکی از موارد مهمی است که در طول دوره یادگیری زبان انگلیسی برای افراد مختلف اثر دارد.

در واقع، برخی از زبان آموزان استعداد بیشتری در یادگیری زبان دارند و قادر به پیشرفت در این زمینه در مدت زمان کوتاهی هستند.

اما در مقابل، بعضی دیگر مهارت زیادی در یاد گرفتن زبان انگلیسی نداشته و باید زمان بیشتری حتی چند سال را صرف این کار کنند.

دومین مورد: پشتکار و انگیزه فردی

انگیزه و جدیت یکی از مهم ترین مواردی است که در تعیین مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی نقشی اساسی دارد.

زمانی که، هر روز و مستمر برای یادگیری وقت بگذارید، پادکست گوش بدهید، داستان انگلیسی بخوانید و با نرم افزارهای آموزش زبان کار کنید به مراتب موفق تر عمل کرده و سریع تر به اهداف تحصیلی و شغلی خود می رسید.

سومین مورد: سن و سال

براساس پژوهش های انجام ­شده، افراد تا سن هفده تا هجده سالگی مهارت فوق العاده ای در زبان آموزی داشته و در این رابطه بسیار موفق عمل می کنند.

اما با گذشت زمان و بالاتر رفتن سن توانایی افراد در این رابطه تحلیل می رود.

این مورد، بالاخص در رابطه با لهجه بیشتر صدق می کند. در واقع، افراد در سنین پایین تر به دلیل انعطاف پذیری تارهای صوتی می توانند به راحتی به لهجه انگلیسی مسلط شده و آن را آسان تر یاد بگیرند.

درست است که، در صورت شروع یادگیری از سنین پایین تر، به دلیل باز بودن ذهن و کمک به تقویت حافظه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

اما در مجموع، یادگیری زبان انگلیسی به سن و سال ارتباطی نداشته و به قول معروف هر وقت ماهی را از آب بگیرید تازه است. کافیست جدیت به خرج داده و برای خواندن زبان وقت بگذارید.

آنوقت، از پیشرفت خود انگشت به دهان می مانید. تنها مزیت مهم خواندن زبان انگلیسی از سنین پایین داشتن لهجه ای دقیقاٌ مشابه لهجه افراد بومی زبان است.

در اینجا، با ذکر راهکارهایی با شما همراه هستیم که، به کمک آن ها در عرض یک یا دو سال می توانید تسلطی نسبی به زبان انگلیسی پیدا کنید:

روش هایی طلایی برای یادگیری زبان در یک یا دو سال

۱.کمک گرفتن از کتاب ها و منابع آموزشی متنوع

۲. شرکت در کلاس زبان آنلاین یا حضوری آن هم در بهترین آموزشگاه ها و با اساتیدی خبره

۳. صحبت با افراد انگلیسی زبان و تمرین مستمر با آن ها

۴. استفاده از بهترین کتاب های گرامر و لغت برای حفظ واژگان

یادگیری زبان فقط به معنی حفظ کلمات و قواعد دستور زبان نبوده و به نحوه استفاده صحیح از آن ها در موقعیت های واقعی نیز مربوط می شود.

هر چه دایره لغات شما بیشتر باشد، یادگیری چیزهای جدید یا صحبت با زبان مادری برایتان آسان تر است.

آیا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟

اگر قبلاٌ مدت زیادی را صرف مطالعه زبان انگلیسی کرده اید، ممکن است یادگیری مجدد آن سخت به نظر برسد. با این حال، اگر از صفر شروع کنید و با یک معلم خوب کار کنید، آنقدرها هم که فکر می کنید مشکل نیست.

به عنوان یک زبان آموز، می توانید هر روز چیزهای جدیدی یاد گرفته و پیشرفت زیادی داشته باشید. نکته مهم داشتن انگیزه و سخت کوشی است.  

بعد از کمی پیشرفت و تسلط نسبی در زبان انگلیسی می توانید برای یافتن شغل در دنیای انگلیسی اقدام کنید.

آیا می توان در سه ماه انگلیسی یاد گرفت؟

رک و پوست کنده بگوییم که جواب این سؤال خیر است. زبان انگلیسی بسیار فرار بوده و به هیچ وجه نباید گول تبلیغات دهان پر کن مؤسسات و افراد مختلف را بخورید.

در ضمن، فراموش نکنید که سال اول یادگیری یک زبان سخت ترین سال بوده و باید با جدیت بیشتری کار کنید. اما بعد از این مدت نتیجه ای عالی را دریافت می کنید.

با این حال، در صورت تمایل به یادگیری سریع تر، ترفندهایی خاص را به شما پیشنهاد می کنیم:

. حفظ قوانین گرامری انگلیسی

. استفاده از فلش کارت برای حفظ کلمات و جملات جدید

. مرور هر روزه لغات و اصطلاحات زبان

آیا می توان در شش ماه انگلیسی یاد گرفت؟

افراد زیادی ادعا می کنند که انگلیسی را در 6 ماه یاد گرفته اند. اما احتمال این امر بسیار کم است.

مهم ترین چیزی که، باید در سال اول یادگیری زبان یاد بگیرید قواعد گرامری و واژگان است. پس از دانستن این موارد، می توانید یادگیری جنبه های دیگر زبان را شروع کنید. اما برای یادگیری آن ها حداقل به یک سال زمان نیاز دارید.

بهترین راهکارهای تقویت مهارت های زبان انگلیسی

اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی را در سریع ترین زمان ممکن دارید، این نکات می تواند بسیار کمک کننده باشد.

۱. از شر تمام عوامل پرت کننده حواس خلاص شوید. گوشی خود را در حالت هواپیما قرار داده یا زمانی که در حال مطالعه هستید آن را خاموش کنید.

اگر قرار باشد هر پنج دقیقه یک بار گوشی تلفن همراه خود را چک کنید، دیگر یادگیری زبان منتفی است.

۲. تمام صداهای مزاحم اطراف از جمله صدای تلویزیون را حذف کنید. برای این کار، هدفونی را در حین مطالعه بر روی گوش خود بگذارید.

در صورت مطالعه در مکانی آرام می توانید سطح تمرکز خود را بالا برده و یادگیری آسان تر و بهتری را تجربه کنید.

۳. در زمان مطالعه به ساعت نگاه نکنید. در این صورت، حواستان پرت شده و در نهایت چیزی یاد نمی گیرید.

۴. در حین خواندن زبان وقت خود را در اینترنت و وب سایت های مختلف نگذرانید. این کار، نتیجه ای به جز گرفتن وقتتان ندارد.

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

دیگر همه می دانید که، یکی از ملزومات مهاجرت به کشوری خارجی، یادگیری زبان انگلیسی و قبولی در آزمون های بین المللی از جمله آیلتس و تافل است.

سؤالی که ذهن افراد مایل به مهاجرت را به خود مشغول کرده این است که، مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت چقدر است؟

در پاسخ باید بگوییم که، این موضوع بستگی مستقیمی به سطح زبان، نوع دوره ای که در آن ثبت نام کرده اید (فشرده، نیمه فسرده، خصوصی) و همین طور پشتکار و همت شما دارد.

سخن آخر

واقعیت این است که، تسلط به زبان انگلیسی یک شبه یا حتی در طی چند ماه کلاس های معمولی اتفاق نمی افتد. اولین قدم این است که، نحوه تلفظ درست لغات را یاد بگیرید.

سپس، دایره لغات خود را افزایش دهید تا خواندن جملات ساده برایتان آسان شود. بعد از یادگیری گرامر قادر به نوشتن جملات پیچیده تری هستید.

با این حال، این پایان سفر یادگیری شما نیست!! استفاده از آموزشگاهی معتبر همچون کالج زبان میلاد با داشتن اساتیدی مجرب و عالی می تواند شما را به بالاترین سطح زبانی برساند.

در صورت عدم امکان شرکت در کلاس های حضوری، می توانید از کلاس های آنلاین کالج استفاده کنید. کلاس هایی با کیفیت عالی که یادگیری شما را تا حد زیادی افزایش می دهند.

در صورت تمایل به ثبت نام در کلاس ها می توانید با تیم کارشناسان ما تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را از آن ها دریافت کنید:

آدرس پیج اینستاگرام کالج: mild_language_ college

شماره تماس واتس ­آپ و بله کالج میلاد: ۰۹۳۹۵۴۲۳۷۹۵

شماره تلفن ثابت کالج : ۸-۰۲۱۸۸۲۸۱۱۶۷

مقالات مرتبط:

بازی های گروهی برای یادگیری زبان انگلیسی

استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان

آموزش لیسنینگ به کودکان

 

دیدگاهتان را بنویسید