استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان

استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان انگلیسی تغییرات شگرفی را در امر تدریس به وجود آورده است. تا همین چند سال پیش، برای یادگیری زبان انگلیسی راهی به جز حضور در آموزشگاه و نشستن سر کلاس نبود. اما در حال حاضر، استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان دوم به کمک ابزارهای مختلف، یادگیری را برای افراد بسیار آسان ­تر کرده است.

در این نوشته، با موضوع استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان در خدمت شما هستیم. پس با ما همراه باشید.

استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان دوم

فواید استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان

استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان به امری معمول در آموزشگاه ­ها تبدیل شده و با فواید زیادی همراه است. در این بخش، با ذکر فواید استفاده از تکنولوژی در تدریس زبان دوم در خدمت شما هستیم.

۱. بهترین ابزار مکمل برای معلمان در کلاس درس

امروزه تکنولوژی آموزشی از بسیاری جهات برای معلمان سودمند است. آموزش سنتی دیگر کارایی چندانی نداشته و معلمان باید در هنگام ارائه مطالب در کلاس زبان کودکان و سایر رده های سنی بیش از هر زمان دیگری به زبان ­آموزان انگیزه بدهند.

کتاب ­های آموزشی در جایگاه دوم قرار می­گیرند و فناوری جدید به این معنی است که کلاس ­ها می ­توانند از نظر محتوا بسیار غنی­ تر از قبل باشند.

با استفاده از تکنولوژی، معلم می ­تواند تمرینات و فعالیت ­های نامحدودی را با بچه­ ها سر کلاس انجام داده و آن ­ها را در فرآیند تدریس درگیر کند.

۲. تکنولوژی انگیزه و محرکی برای یادگیری زبان در زبان آموزان

بهره گیری از تکنولوژی در کلاس درس، و یا حتی در منزل به افزایش انگیزه یادگیری در زبان ­آموزان کمک می­ کند.

استفاده از تبلت یا گوشی هوشمند در کنار کتاب­ های درسی و سی ­دی ­های آموزشی زبان ­آموزان را از دریافت­ کننده ­های غیرفعال به یادگیرندگان فعال تبدیل کرده و یادگیری عمیق­ تری را برای آن ­ها به ارمغان می­ آورد.

زبان ­آموزان، می ­توانند با استفاده از تکنولوژی از جمله نرم ­افزارهای آموزشی و انواع پاورپوینت و اسلاید زبان انگلیسی را به بهترین شکل یاد بگیرند.

۳.سهولت در مدیریت و نظارت بر پیشرفت زبان­ آموزان

به لطف پلتفرم ­های آموزشی آنلاین، تهیه و نگهداری فهرست گروه ­های زبان ­آموزی، مدیریت دوره­ ها، ارزیابی زبان ­آموزان با آزمون­ ها و بسیاری از وظایف دیگر که ماهیت اداری دارند، متناسب با نیازهای مراکز آموزشی مدیریت می ­شوند.

این پلتفرم­ های آموزشی، بهترین و مؤثرترین کنترل را بر فعالیت ­هایی مانند فعال­ سازی حساب­ های زبان­ آموزی، ایجاد گروه ­ها و غیره را به مؤسسات آموزشی می­ دهند.

از میان این پلتفرم­ های آموزشی، می ­توان از بیگ بلوباتن یاد کرد که، با داشتن امکاناتی عالی فرآیند آموزش و یادگیری را بسیار آسان کرده است.

پس ملاحظه می­ کنید که، یادگیری زبان انگلیسی در کلاس درس وقتی با فناوری آموزشی تکمیل شود بسیار تأثیرگذارتر است.

۴. ایجاد تجربه های منحصر به فرد برای معلم و زبان ­آموزان

استفاده از روش کلاس درس معکوس، در کنار تکنولوژی به عنوان مکمل، کلاس درس را به محیطی بدل می کند که در آن بحث، ایجاد و شکل ­دهی نظرات پرورش می یابند.

روشی که، به کمک آن می­توان فضایی خلاقانه ­تر را در کلاس درس ایجاد و مشارکت زبان­ آموزان را در فرآیند یادگیری بیش از پیش تقویت کرد.

به این ترتیب، دیگر از کلاس زبان خسته­ کننده با معلمی که صرفاٌ مطلبی را بر روی تخته سیاه توضیح می­ دهد خبری نیست و کلاس از هر نظر بسیار فعال تر است.

چند روش استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان دوم

در این بخش، با ذکر چند روش استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان دوم در خدمت شما هستیم. پس با ما همراه باشید.

۱.استفاده از فیلم و ویدئو

استفاده از ویدئوهای کوتاه و بلند روشی جذاب برای کار بر روی مهارت­ هایی مانند واژگان و درک ­مطلب است.

کودکان خردسال، واقعاٌ از تماشای کارتون­ های کوتاه و فیلم­ های انیمیشن لذت می ­برند.

از میان این انیمیشن ­های جذاب و شاد، می ­توان به کارتون Angry Birds ، Animal United، peppa Pig و مواردی از این دست اشاره کرد.

۲. اپلیکیشن ­های آموزشی زبان

یادگیری زبان انگلیسی، ممکن است گاهی اوقات بسیار دشوار و خسته­ کننده باشد. برنامه ­های نصب شده بر روی آی پد و یا تبلت یکی از بهترین روش ­ها برای زبان ­آموزان جهت تمرین زبان انگلیسی است.

به جز این، کودک به کمک این اپلیکیشن­ های جذاب می­ تواند تا ساعت ­ها سرگرم شود.

از میان این اپلیکیشن ­ها می ­توان به نرم ­افزاهایی همچون English for Kids، Fun English و Doulingo اشاره کرد.

۳. پادکست ­ها

استفاده از پادکست های انگلیسی می تواند یکی از بهترین راه ها برای تقویت زبان انگلیسی چه برای کودکان و چه بزرگسالان باشد.

زبان آموزان می توانند به پادکست گوش دهند تا درک خود را بهبود بخشند. دانلود رایگان iTunes به معلمان امکان دسترسی به صدها پادکست رایگان در موضوعات مختلف را می دهد.

پادکست های متعددی وجود دارند که به طور خاص برای زبان آموزان انگلیسی طراحی شده اند.

همچنین، معلمان می توانند از زبان آموزان بخواهند که، پادکست درست کنند. به این ترتیب، فرصتی برای تمرین مهارت اسپیکینگ به آن ها می دهند.

از میان پادکست های مناسب رده سنی کودکان می توان به مواردی همچون Circle Round، But Why، What if World و مواردی از این دست اشاره کرد.

۴. بازی های آنلاین

زبان آموزان با انجام بازی های آنلاین می توانند به گرامر، املاء و سایر مهارت های زبان انگلیسی مسلط شوند.

وبسایت Funbrain با داشتن انواع بازی های جذاب و کتاب های آموزشی از بهترین وبسایت ها برای تقویت زبان کودکان به شمار می رود.

بعلاوه، وبسایت StarFall بازی های متعددی برای زبان آموزان رده سنی پایین جهت افزایش مهارت های زبان آن ها در خود جای داده است.

نقش تکنولوژی در آموزش زبان انگلیسی

۵. کلاس زبان آنلاین

در گذشته، برای یادگیری زبان انگلیسی، راهی به جز حضور فیزیکی در کلاس درس نبود. اما خوشبختانه، امروزه با استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان به راحتی و در هر زمان و مکانی می توان زبان را یاد گرفت.

پلتفرم های کابردی همچون بیگ بلوباتن و همین طور ادوبی کانکت فرصت یادگیری آنلاین را برای بچه ها به راحتی فراهم کرده اند.

برقراری ارتباط ویدئویی بین معلم و شاگرد، به اشتراک گذاری فایل های متنی و ویدئویی تنها بخشی از امکانات عالی این نرم افزارهاست.

سخن آخر

کالج زبان میلاد، به عنوان یکی از آموزشگاه های برتر در سطح شهر تهران، همواره سعی در استفاده از بهترین و به روزترین امکانات آموزشی برای زبان آموزان را داشته است.

آموزش آنلاین زبان کودکان و نوجوانان با بالاترین کیفیت ممکن، از طریق نرم افزارهای بیگ بلوباتن و ادوبی کانکت و دستگاه های ویدئو موجود در کلاس درس می تواند دلیل محکمی بر این ادعا باشد.

اگر قصد ثبت نام فرزندتان در این آموزشگاه را دارید، کافیست از طریق یکی از راه های ارتباطی زیر با کارشناسان ما در تماس باشید:

آدرس پیج اینستاگرام کالج: mild_language_ college

شماره تماس واتس­آپ و بله کالج میلاد: ۰۹۳۹۵۴۲۳۷۹۵

شماره تلفن ثابت کالج :۸ -۸۸۲۸۱۱۶۷-۰۲۱

مقالات مرتبط:

آموزش حیوانات به انگلیسی به کودکان

آموزش لیسنینگ به کودکان

نکات آموزش زبان به کودکان 9 ساله

واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
مقاله‌ها: 76

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *