روش های طلایی آموزش حیوانات به انگلیسی به کودکان

آموزش حیوانات به انگلیسی به کودکان یکی از موارد پایه ای است که در آغازین روزهای یادگیری زبان در کلاس زبان کودکان باید مورد توجه قرار بگیرد. تاکنون روش های مختلفی برای آموزش حیوانات به کودکان پیشنهاد شده است. از میان این روش ها می توان به آموزش حیوانات انگلیسی به کودکان با شعر و بازی اشاره کرد. اما مهم ترین نکته این است که برای آموزش حیوانات به زبان انگلیسی به کودکان باید از روش هایی استفاده کنید که مورد علاقه و توجه بچه ها باشند.

در این نوشته، با ذکر اطلاعاتی در رابطه با آموزش حیوانات انگلیسی به کودکان در خدمت شما عزیزان هستیم. پس ما را همراهی کنید.

آموزش حیوانات انگلیسی به کودکان با شعر

آموزش حیوانات به انگلیسی به کودکان از چه سنی امکان پذیر است؟

به طور معمول در تمامی آموزشگاه ها شاهد آموزش حیوانات به انگلیسی به کودکان از سنین بسیار پایین حتی در آموزش آنلاین زبان کودکان هستیم. در واقع، زمانی که کودکان به سن 2 و نیم تا 3 سالگی می رسند یادگیری حیوانات برای آن ها امکان پذیر می شود.

هر چند کودکان در این سن امکان نوشتن ندارند اما اسامی حیوانات را به خوبی یاد گرفته و با نشان دادن تصویری از آن ها سریعاٌ نام حیوان را به شما می گویند.

بهترین روش های آموزش حیوانات انگلیسی به کودکان

 آموزش حیوانات به زبان انگلیسی به کودکان با توجه به رده سنی بچه ها با روش های خاصی صورت می گیرد. با استفاده از این شیوه هاست که بچه ها تجربه عالی یادگیری را پیدا می کنند.

در این بخش، با ذکر این شیوه های خاص و منحصربه فرد آموزش حیوانات انگلیسی به کودکان در خدمت شما هستیم.

1.استفاده از آهنگ برای آموزش حیوانات

استفاده از آهنگ های شاد و جذاب یکی از بهترین راه ها برای آموزش حیوانات به زبان انگلیسی به کودکان است. فقط آهنگ هایی را انتخاب بفرمایید که مناسب سطح زبانی و همین طور سن بچه ها باشد.

از بین آهنگ های فوق العاده برای آموزش حیوانات انگلیسی به کودکان می توان به مواردی همچون Animal Farm، Old MacDonald، pig on her head، Mary had a little lamp و Baa Baa Black sheep  اشاره کرد.

آهنگ هایی که به جز اسامی حیوانات صداهای آن ها را هم به بچه ها آموزش می دهند.

2. استفاده از انواع ویدئوهای آموزشی

 خوشبختانه، در حال حاضر و با راه اندازی یوتیوب و همین طور وب سایت هایی همچون English Central دیگر آموزش موضوعات مختلف از جمله حیوانات انگلیسی به کودکان بسیار آسان تر شده است.

با وارد شدن به این وب سایت ها، می توان به شمار بسیار زیادی ویدئوهای آموزشی به راحتی دسترسی پیدا کرد.

از میان این ویدئوها می توان به wild animals اشاره کرد که کودکان با استفاده از آن می توانند با اسامی حیوانات مختلف آشنا شوند.

3. فلش کارت های تصویری و آموزش حیوانات

از معجزه فلش کارت ها برای آموزش حیوانات انگلیسی به کودکان غافل نشوید. اگر نقاشی تان خوب است می توانید خودتان نیز این فلش کارت ها را طراحی کنید. حتی امکان خرید این فلش کارت های حیوانات از فروشگاه ها و حتی چاپ آن ها نیز برایتان وجود دارد.

عکس حیوانات را به بچه ها نشان داده و از آن ها بخواهید آن ها را شناسایی کنند.

آموزش حیوانات به زبان انگلیسی به کودکان

4. خواندن کتاب هایی در مورد حیوانات

سری به کتابخانه شهر و یا حتی آموزشگاه زده و چند کتاب ساده در مورد حیوانات را انتخاب کنید. کتاب هایی را برگزینید که تصاویر زیادی از حیوانات مختلف دارند.

داستان را سر کلاس با صدای بلند برای بچه ها بخوانید و به تصاویر کتاب اشاره کنید. از زبان آموزان بخواهید حیوانات موجود در کتاب را شناسایی کنند.

اگر اسم حیوانی را اشتباه گفتند با روشی صحیح سعی در اصلاح آن ها داشته باشید.

کتاب هایی همچونyou see?  Brown Bear,Brown Bear what do، Dear Zoo و How to Catch a Unicorn  می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای آموزش حیوانات انگلیسی به کودکان باشند.

البته به جز این ها سری کتاب های Super Safari نیز یکی از بهترین منابع برای آموزش حیوانات انگلیسی به کودکان به شمار می روند.

کتابی که در قالب شخصیت های کارتونی حیوانات را معرفی کرده و تخیل بچه ها را تقویت می کنند. جینا، مایک، پولی و لئو شخصیت حیوانی این کتاب هستند که زبان را با روش های جذاب و هیجان انگیز به زبان آموزان آموزش می دهند.

از میان این روش ها می توان به کاردستی، آهنگ و انواع داستان های جالب و شنیدنی اشاره کرد.

کلیپ آموزش حیوانات به انگلیسی برای کودکان

5. کاردستی و یادگیری حیوانات

یکی از راه های جذاب و مؤثر برای آموزش حیوانات به کودکان استفاده از کاردستی است.

بچه ها با استفاده از وسایلی در دسترس و بسیار ساده مانند مقوا، کاموا و غیره می توانند کاردستی های زیبا و خلاقانه درست کرده و در کنار سرگرمی یادگیری خوبی هم داشته باشند.

به طور مثال، می توانید مقدار زیادی پنبه در اختیار زبان آموزان قرار داده و از آن ها بخواهید گوسفند درست کنند.

در حین انجام کار می توانید با آن ها در رابطه با حیوانات نیز صحبت کنید. مثلاٌ از آن ها بپرسید صدای گوسفند چگونه است و یا غذای این حیوان چیست.

6. رنگ آمیزی تصاویر جذاب حیوانات

بچه ها از رنگ آمیزی لذت می برند. پس معطل نکرده و برگه های رنگ آمیزی را چاپ کنید و یا کتاب رنگ آمیزی با مضمون حیوانات را برای بچه ها تهیه بفرمایید.

اجازه دهید بچه ها از تخیل خود استفاده کنند و از هر رنگی که مایل هستند برای رنگ کردن حیوانات استفاده کنند.

در حین رنگ کردن، از فرصت استفاده کرده و در مورد حیواناتی که روی آن ها کار می کنند با کودکان حرف بزنید.

به عنوان مثال، اگر بچه ها در حال رنگ کردن یک شیر هستند می توانید در مورد محل زندگی شیرها، یال آن ها و همین طور نوع غذایی که می خورند با کودکان صحبت کنید.

آموزش نام حیوانات به زبان انگلیسی به کودکان
حیوانات جنگل به انگلیسی برای کودکان
حیوانات کارتونی به انگلیسی

7.نمایش عروسکی اجرا کنید

بچه ها عاشق عروسکی هستند. در نتیجه، استفاده از نمایش عروسکی برای آموزش حیوانات انگلیسی به کودکان می تواند تا حد زیادی اثربخش باشد. به کمک عروسک های حیوانات می توانید سناریوهای مختلفی را برای بچه ها اجرا کنید.

برای اجرای این نمایش های عروسکی از انواع ماسک حیوانات آماده یا دست ساز خودتان استفاده کنید. البته کمک گرفتن از پاپت های زیبا و بامزه نیز بسیار توصیه می شود.

پاپت هایی که در دو نوع انگشتی و دستی در دسترس بوده و به هر چه جذاب تر شدن فرآیند آموزش حیوانات انگلیسی به کودکان کمک می کنند.

8. بازی چشم بسته حدس زدن را اجرا کنید

در ابتدا، چشم های زبان آموزان را با پارچه ای ببندید. سپس حیوانی پلاستیکی به بچه ها داده و از آن ها بخواهید نام حیوان را حدس بزنند.   

بعد از حدس زدن پارچه را از روی چشم دانش آموزان بردارید تا از درست یا غلط بودن حدس خود مطمئن شوند.

9. برگزاری مسابقه ی هیجان انگیز حیوانات در کلاس

نام حیوانی را بگویید و از بچه ها بخواهید مانند آن ها راه رفته یا بدوند. به عنوان مثال، می توانید بگویید: “مثل فیل راه بروید” یا اینکه “مانند یک گرگ بدوید”.

با این بازی هیجان انگیز می توانید بچه ها را کلی سرگرم کنید.

10. اردوی تفریحی به باغ وحش ترتیب بدهید

اگر در شهری دارای باغ وحش زندگی می کنید حتماٌ با هماهنگی آموزشگاه سری به باغ وحش بزنید. حیوانات مختلف را به بچه ها نشان داده و از آن ها بخواهید اسم جانوران را به انگلیسی بگویند.

دیدن حیوانات از نزدیک می تواند یادگیری در مورد آن ها را سرگرم کننده و هیجان انگیز کند.

سخن آخر

حیوانات انگلیسی یکی از جذاب ترین موضوعاتی است که بچه ها در کلاس های زبان یاد می گیرند. اما نباید فراموش کرد که کار تدریس حیوانات باید به کمک جدیدترین روش های آموزشی، امکانات آموزشی کافی و در فضایی شاد و مفرح باید برای بچه ها صورت بگیرد.

به این ترتیب، می توان انتظار داشت که اسامی حیوانات به طور کامل در ذهن بچه ها جا افتاده است.

مقالات مرتبط:

آموزش زبان به کودکان 3 ساله

آموزش لیسنینگ به کودکان

آموزش گرامر به کودکان

واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
مقاله‌ها: 76

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *