بهترین سریال برای تقویت زبان انگلیسی

همان طور که می دانید، روش های یادگیری زبان انگلیسی بسیار متنوع هستند. اما استفاده از سریال برای تقویت زبان انگلیسی یکی از بهترین راه ها در این زمینه است. شاید شما هم جزء آن دسته از زبان آموزانی باشید که، ساعت های زیادی را در طول روز به تماشای انواع فیلم و سریال اختصاص می دهید. اما بهتر نیست سریال های انگلیسی را برای دیدن انتخاب کنید؟! این گونه، با یک تیر دو نشان زده اید. هم زبان خود را تقویت می کنید و هم تا ساعت ها سرگرم می شوید. اما آیا می دانید انتخاب سریال برای تقویت زبان انگلیسی چه مزایایی دارد؟ در این نوشته، به صورت مفصل به موضوع تماشای سریال برای تقویت زبان انگلیسی می پردازیم.  

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مزایای یادگیری زبان با سریال انگلیسی

معرفی سریال هایی برای تقویت زبان انگلیسی

چند توصیه برای تماشای سریال

سریال هایی برای تقویت زبان انگلیسی

مزایای یادگیری زبان با سریال انگلیسی

استفاده از انواع سریال انگلیسی برای تقویت زبان مزایای زیادی را برای زبان آموزان به همراه دارد. چند مورد مهم از آن ها را نام برده و هر یک را به تفصیل شرح می دهیم.

۱.با لهجه های انگلیسی در سراسر دنیا آشنا می شوید

درست است که کاربرد دو لهجه بریتیش و آمریکایی متداول تر از دیگر لهجه هاست. اما بد نیست اگر با لهجه مردم جنوب یا شمال آمریکا نیز آشنا شوید. در صورت انتخاب بهترین سریال برای تقویت زبان انگلیسی می توانید با لهجه های مختلف آشنا شده و فرهنگ ها، زیر و بم گفتگوها و اصوات را نیز به خوبی بشناسید.

۲. لغات و اصطلاحات عامیانه زیادی را یاد می گیرید

با تماشای انواع سریال های انگلیسی، می توانید به آسانی تعداد بی شماری اصطلاح و کلمات عامیانه را یاد بگیرید. آن هم اصطلاحاتی که شاید آن ها را در کمتر کتابی پیدا کنید. فراموش نکنید که، یک از رمزهای تسلط بر زبان انگلیسی، یادگیری اصطلاحاتی است که، کاربرد زیادی در بین مردم یک کشور دارند.

۳. به مهارت listening مسلط می شوید

تقویت listening یکی از مهم ترین مزیت های تماشای سریال برای تقویت زبان انگلیسی به شمار می رود. پس اگر شما هم همیشه از ضعف مهارت شنیداری خود رنج برده و به دنبال راهی برای تقویت آن هستید، تماشای سریال انگلیسی را شروع کنید.

 هر چند که ممکن است برخی از بازیگران فیلم ها سریع صحبت کنند و شما متوجه گفته های آن ها نشوید. اما فراموش نکنید که با این روش عالی می توانید به شنیدن صحبت های افراد انگلیسی زبان با یکدیگر عادت کنید. به این ترتیب، در صورت تماشای مداوم و درست سریال ها بعد از مدتی متوجه می شوید که تا چه اندازه مهارت شنیداری شما تقویت شده است.

بیشتر بدانید: آموزش لیسنینگ به کودکان

با فرهنگ کشورها آشنا می شوید

سریال ها، دریچه ای را به سوی فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم یک کشور خارجی می گشایند و به شما امکان می دهند درک عمیق تری از مردم و زبان آن ها به دست آورید.

بهترین سریال انگلیسی

معرفی سریال هایی برای تقویت زبان انگلیسی

شاید با سرچ کوچکی در اینترنت سریال های زبان انگلیسی زیادی را برای سطوح مختلف زبان بیابید. لذا شماری از آن ها را به شما معرفی می کنیم.  

سریال هایی جذاب برای سطح مبتدی

در صورتی که سطحتان مبتدی است و عزم خود را برای پیشرفت در زبان انگلیسی جزم کرده اید، تماشای این سریال ها به شما توصیه می شود.

فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی

سریال The Big Bang Theory

این سریال، مجموعه ای عاشقانه و کمدی بوده که در کشور آمریکا ساخته شده است. فیلمی که، توسط بیل پریدی و چاک لوری تهیه شده و داستان خانم جوانی را مطرح کرده که به آپارتمانی جدید نقل مکان می کند. شلدون و لئونارد دو فیزیکدانی هستند که در همسایگی این زن ساکن هستند.

 اما این دو نفر، نمی توانند با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کنند. نکته مثبت سریال The Big Bang Theory کوتاه بودن هر یک از قسمت های آن است. در نتیجه، تماشای آن زمان زیادی از شما نمی گیرد.

سریال انگلیسی با زیرنویس فارسی

سریال جذاب How I met your mother

آشنایی با مادر، از آن سریال هایی است که شما را به خود جذب می کند. سریالی که بر طبق نظر عده ای نمونه ای مدرن از سریال مشهور فرندز به شمار می رود. داستان این سریال دیدنی، مربوط به تعدادی دوست صمیمی اهل نیویورک است که ماجراهای شیرینی را برای شما رقم می زنند.

در صورتی که لهجه امریکن را برای یادگیری انتخاب کرده اید، سریال آشنایی با مادر می تواند در این رابطه کمک زیادی به شما کند. از مزیت های تماشای این سریال، داشتن تعداد محدودی شخصیت بوده که تمرکز روی کلمات جدید و دیالوگ ها را به راحتی برایتان ممکن می کند.

سریال هایی دیدنی برای سطح متوسطه

اگر سطح زبانتان متوسط است تماشای این سریال ها به شما پیشنهاد می شود. به این ترتیب، بعد از مدتی به لغات و اصطلاحات زیادی مسلط شده و حتی لهجه خود را نیز تقویت می کنید.  

بهترین سریال جدید برای تقویت زبان انگلیسی

۱.سریال Board Church

سریال Board Church قتل پسر بچه ای را روایت می کند. ولی نقطه عطف ماجرا دقیقاٌ جایی است که، متوجه می شوید این آدم کشی در شهری رخ داده که تمام ساکنانش همدیگر را می شناسند. 

شخصیت پردازی های خاص، داستان پردازی فوق العاده، رازهای مگو و معماهای خانوادگی به جذابیت های این سریال می افزاید. دیالوگ ها و کلمات به کار رفته در فیلم از سطح مبتدی بالاتر بوده و با تماشای آن می توانید تسلط خوبی به لهجه بریتیش پیدا کنید.

بهترین سریال برای آیلتس

۲. سریال This IS Us

این سریال محبوبیت خاصی در بین زبان آموزان داشته و داستان زندگی خانواده ای آمریکایی را روایت می کند. سریال This Is Us تاکنون موفق به دریافت جوایز زیادی از جشنواره های مختلف شده و درام قوی، روابط و موضوعات خانوادگی و شخصیت های جذاب از ویژگی های آن است. لهجه سریال This Is Us آمریکایی بوده و داستان پرکششی دارد.

بهترین سریال ها برای سطح پیشرفته

با داشتن سطح پیشرفته در زبان دیالوگ های سخت همه سریال ها را به راحتی متوجه می شوید. ما سریال هایی را به شما معرفی می کنیم که در صورت عالی بودن زبانتان می توانید آن ها را تماشا کنید.

دانلود رایگان فیلم برای تقویت زبان انگلیسی

۱.سریال Happy Valley

شاید با دیدن اسم این فیلم فکر کنید که حتماٌ قرار است سریالی طنز را تماشا کنید. اما اصلاٌ اینطور نیست و این مجموعه ژانر پلیسی دارد. بازیگران سریال Happy Valley لهجه بریتیش داشته و داستان در حوالی یورک شایر اتفاق می افتد.

نقش اصلی این سریال، کاراگاه کاترین کاوود با مشکلات زیادی در زندگی از جمله اعتیاد خواهرش دست و پنجه نرم کرده است. در این میان، او باید مجرمی سابقه دار را نیز پیدا کند.

بیشتر بدانید: استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان

آموزش زبان با فیلم

۲. سریال Newsroom

از طریق تماشای این سریال، با ساز و کار رسانه آشنایی پیدا کنید. سریالی آمریکایی که نویسندگی و تهیه کنندگی آن بر عهده آرون سورکین بوده است. ژانر سریال Newsroom درام سیاسی بوده و 25 قسمت دارد. داستان این مجموعه در رابطه با اتفاقاتی است که در پشت صحنه شبکه خبری تحت عنوان شبکه ACN رخ می دهد.

چند توصیه برای تماشای سریال

در زمان تماشای سریال های زبان انگلیسی بهتر است به این نکات توجه کنید:

. سریالی را انتخاب کنید که، دقیقاٌ مطابق سطح شما باشد. اگر مبتدی بوده و فیلمی مختص زبان آموزان پیشرفته را تماشا کنید، اعتماد به نفس خود را از دست می دهید.

. علاقه خود را در زمان انتخاب سریال ها در نظر بگیرید.

. هر سریال را بیش از یک بار تماشا کنید تا یادگیری خوبی داشته باشید.

. در صورت شنیدن کلمه یا اصطلاحی جدید از بازیگران، سریع به سراغ دیکشنری نرفته و خودتان معنای آن را حدس بزنید.

سخن آخر

دیدن سریال برای تقویت زبان انگلیسی یکی از جذاب ترین روش هایی است که به کمک آن می توانید به عالی ترین سطح زبان برسید. البته به شرط این که، اصول لازم را رعایت کنید. به این معنا که، تنها در بار اول سریال را با زیرنویس ببینید و در دفعات بعدی سعی کنید دیالوگ ها را بدون زیرنویس متوجه شوید.

مقالات مرتبط:

بهترین رمان های انگلیسی برای تقویت زبان

یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
مقاله‌ها: 76

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *