بهترین راهکارهای روان صحبت کردن انگلیسی

اطلاع از بهترین راهکارهای روان صحبت کردن انگلیسی، همواره یکی از آرزوهای زبان آموزان بوده است. یکی از سؤالاتی که همواره ذهن زبان آموزان را به خود مشغول کرده این است که، چگونه در سه ماه انگلیسی صحبت کنیم؟ اگر بعد از ماه ها (یا سال ها) مطالعه همچنان احساس اعتماد به نفس ندارید، هیچ نگران نباشید! تسلط به زبان تلاش زیادی را می طلبد. اما تنها با استفاده از روشی صحیح می توانید به این هدف برسید.

در این نوشته جامع، سعی در ارائه مؤثرترین راهکارهای روان صحبت کردن انگلیسی را داریم. پس با تیم ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

. مزایای روان صحبت کردن انگلیسی

. چند روش طلایی برای روان صحبت کردن انگلیسی

. اپلیکیشن هایی برای تقویت مکالمه انگلیسی

. چگونه در سه ماه انگلیسی صحبت کنیم؟

مزایای روان صحبت کردن انگلیسی

جدا از این واقعیت آشکار که، یادگیری یک زبان جدید برای مغز شما مفید است، تسلط به زبان انگلیسی مزایای زیادی دارد. در این بخش با ذکر این مزایا با شما همراه هستیم.

۱.چشم انداز شغلی بهتر

در دنیای امروز، توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی می تواند یک امتیاز مهم برای شما در زمان یافتن شغل باشد.

بسیاری از شرکت ها، برای مشاغل مختلف از جمله راهنمای تورهای گردشگری، مدرس زبان، ادمین اینستاگرام برای پیج های آموزش زبان کاندیداهایی را ترجیح می دهند که توانایی صحبت روان به زبان انگلیسی را دارند.

جالب تر این که، این مشاغل درآمد بالایی داشته و تنها با تسلط به روان صحبت کردن انگلیسی می توانید در آن ها بسیار موفق باشید.

 ۲. سفر راحت و بدون دغدغه به کشورهای خارجی

در صورت بازدید از یک کشور انگلیسی زبان یا مناطق توریستی شهرتان، تسلط به روان صحبت کردن انگلیسی، می تواند سفری به مراتب راحت و بی دغدغه تر را برای شما رقم بزند.

به طور مثال، در صورت روان صحبت کردن انگلیسی، از سفارش غذا تا آدرس گرفتن و شرکت در فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی می توانید بهترین تجربه سفر به کشورهای خارجی را داشته باشید. 

۳. توانایی های شناختی بیشتر

چندین مطالعه نشان داده ‌اند که، دوزبانگی و توانایی تکلم به زبانی مانند انگلیسی، می‌ تواند حافظه و مهارت‌ های حل مسئله فرد را تقویت کند.

 اگر می خواهید ذهن خود را با افزایش سن همچنان فعال نگه دارید، یادگیری یک زبان دیگر از جمله انگلیسی می تواند راهی عالی برای شما باشد.

۴. بهبود زندگی اجتماعی

در صورت زندگی در کشوری انگلیسی زبان مانند انگلیس یا آمریکا یا داشتن دوستانی انگلیسی زبان، می توانید تعاملات اجتماعی و بسیار لذت بخش تر و بهتری را از طریق مکالمه با آن ها تجربه کنید.

همچنین، دسترسی به طیف وسیع تری از فیلم های زبان اصلی برایتان فراهم می شود.  

به فرض مثال، زمانی که شما کارتون Despicable me یا Home را تماشا می کنید و یا به عنوان یک نوجوان یا بزرگسالان پای سریال جذاب friends می نشینید، به مراتب بهتر و راحت تر متوجه صحبت های داخل فیلم ها می شوید.

چند روش طلایی برای روان صحبت کردن انگلیسی

کسب مهارت روان صحبت کردن انگلیسی، مستلزم زمان و تلاش است. اما در صورت پیروی از این ده نکته، برای صحبت کردن روان به انگلیسی پیشرفت شما قطعی است. پس در ادامه ما را همراهی کنید.

۱.گوش کردن به پادکست های انگلیسی

پادکست ها روشی فوق العاده برای تقویت صحبت به انگلیسی هستند. به‌علاوه، می‌توانید در حین انجام کارهای دیگری مانند آشپزی، شستن لباس‌ها یا رانندگی به آنها گوش دهید. خودتان را به گوش دادن به صحبت های افراد انگلیسی زبان عادت دهید.

فراموش نکنید که، در حین گوش دادن به نحوه تلفظ کلمات، لحن آنها توجه کنید.این روزها، پادکست ها از محبوبیت زیادی بین زبان آموزان برخوردار هستند.

 از میان بهترین پادکست های موجود می توان به Elementary Podcasts، ELT Podcasts، Breaking News English و مواردی از این دست اشاره کرد که در ادامه اطلاعاتی را در رابطه با آن ها به شما می دهیم.

.Elementary Podcasts

Elementary Podcasts را می توان یکی از بهترین ها برای تقویت صحبت کردن به انگلیسی جهت زبان آموزان سطح مبتدی تا متوسط دانست.

زبان قابل فهم و روان این پادکست مخاطبان را به خود جذب کرده است. مورد دیگر این که، مطالب و موضوعات مورد صحبت در Elementary Podcasts بسیار متنوع بوده و با توجه به علاقه خود می توانید به آن ها گوش بدهید.

. ELT Podcasts

 ایپزودهای موجود در ELT podcast بسیار باکیفیت بوده و با توجه به سرعت آهسته حرف زدن صحبت کنندگان آن برای سطوح ابتدایی مناسب است.

به این ترتیب، مخاطب می تواند با گوش دادن به آن ها با نحوه تلفظ لغات آشنا شده و آن ها را تمرین کنند.

گفت‌وگوهای مربوط به سطح متوسط با سرعت گفتگوی نرمال ضبط شده و در آخر هر اپیزود دارای تمرین است.

. پادکست Breaking News English

این پادکست، یکی از بهترین پادکست ها برای تقویت مهارت صحبت کردن انگلیسی است. دنیایی از اخبار جالب که از سطوح Basic تا Advanced دسته بندی شده اند.

در سطح ابتدایی، لغات ساده تری را می شنوید. اما به تدریج در سطوح بالاتر، کلمات سخت تر و همین طور اصطلاحات نیز در پادکست ها به کار برده شده اند.

مورد دیگر این که، سرعت تلفظ صحبت در فایل های صوتی سطح Basic پادکست Breaking News English آهسته بوده و در سطوح بالاتر تندتر هستند.

۲. صدای خود را ضبط کنید

وقتی صحبت از تسلط به صحبت انگلیسی می شود، موثرترین استراتژی استفاده واقعی از زبان است.

تعامل به زبان انگلیسی تا حد امکان، از جمله صحبت با همکاران انگلیسی زبان و شرکت در جلساتی با افرادی از ملیت­ های مختلف را فراموش نکنید.

با این حال، گاهی اوقات گزینه ای برای تمرین انگلیسی با افراد دیگر نداریم.

از روی کتاب یا داستان مورد علاقه تان خوانده و صدای خود را ضبط کنید. سعی در تلفظ واضح و آهسته لغات داشته باشید و از تندخوانی بپرهیزید.

این کار به زمان نیاز داشته و آنقدرها هم آسان نیست. اما قول می دهیم که مؤثر و سرگرم کننده است. ضبط کردن صدا، راهی عالی برای تمرین تلفظ انگلیسی از طریق توجه به کلمات و عبارت است.  

 به راحتی می توانید صدا را با QuickTime Player، Audacity یا حتی با استفاده از تلفن همراه خود ضبط کنید.

۳. تمرین لغت به لغت برای تقویت اسپیکینگ

اگر در آغاز راه یادگیری زبان بوده و به هیچ وجه احساس تسلط به اسپیکینگ ندارید، تمرین کلمه به کلمه بهترین راهکار برای شماست.

از یک فرهنگ لغت یا ابزاری برای شنیدن نحوه تلفظ یک کلمه استفاده کنید و سپس آن را با صدای بلند بگویید. به نحوه تلفظ آن گوش دهید. سپس، صدایتان را ضبط کرده و تلفظ خود را با زبان بومی مقایسه بفرمایید.

۴. از اشتباهات خود در زمان صحبت نترسید

گاهی اوقات، ممکن است قرار دادن تمام قوانین و کلمات انگلیسی در یک جمله ساده دشوار باشد. اجازه ندهید ترس از اشتباه کردن شما را از صحبت باز دارد.

حتی در صورت اشتباه، به صحبت کردن ادامه دهید. اکثر اوقات، دیگران متوجه صحبت های شما می شوند.  

به علاوه، هر چه بیشتر صحبت کنید انجام این کار برایتان آسان تر شده و کلمات مناسب سریعتر به ذهنتان خطور می کنند.

اپلیکیشن هایی برای تقویت مکالمه انگلیسی

در این قسمت، با معرفی اپلیکیشن هایی عالی برای تقویت مکالمه انگلیسی در خدمت شما هستیم.

. نرم افزار Elsa

Elsa یک مربی تلفظ هوش مصنوعی است که به شما در تقویت زبان انگلیسی و تلفظ کمک می کند. به این ترتیب، می توانید اشتباه های خود را در تلفظ شناخته و آن ها را برطرف کنید.

. نرم افزار HelloTalk

برنامه ای بسیار محبوب برای تمرین صحبت کردن به انگلیسی است. اگر دنبال پارتنر برای تمرین اسپیکینگ هستید HelloTalk  بهترین گزینه برای شماست.

چرا که، از طریق این نرم افزار امکان ارتباط با افراد بی شماری از سرتاسر جهان را پیدا کرده و با آن ها صحبت می کنید.

چگونه در سه ماه انگلیسی صحبت کنیم؟

شاید با دیدن این تیتر با خود بگویید آیا این امر امکان پذیر است؟! در جواب باید عرض کنیم که، یادگیری روان صحبت کردن انگلیسی فقط سه ماه البته با توجه به هدف موردنظرتان نشدنی نیست.

در صورت داشتن برنامه ریزی دقیق، انتخاب کتب و منابع آموزشی مناسب می توانید پیشرفت قابل توجهی داشته باشید.

دو کتاب speak now و English file دو کتابی هستند که می­ توان از آن ها برای تقویت هر چه بیشتر speaking استفاده کرد.

به جز این ها، کتاب هایی از جمله، Speaking out (مجموعه ای شش سطحی برای تقویت مهارت اسپیکینگ) ،Speaking Extra (منتشر شده در سه سطح) و  English result (یکی از کامل ترین مجموعه ها برای تقویت زبان جهت بزرگسالان) نیز در این رابطه کاربرد دارند.

سخن آخر

کالج زبان میلاد با داشتن اساتیدی خبره و استفاده از کتب آموزشی جدید و کارآمد می تواند همراهی همیشگی برای شما جهت تقویت اسپیکینگ باشد.

دوره های مکالمه و بحث آزاد کالج با بالاترین کیفیت ممکن به صورت آنلاین و حضوری برگزار شده و می تواند پاسخگوی نیازهای شما برای یادگیری صحبت کردن به انگلیسی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

آدرس پیج اینستاگرام کالج: mild_language_ college

شماره تماس واتس ­آپ و بله کالج میلاد: ۰۹۳۹۵۴۲۳۷۹۵

شماره تلفن ثابت کالج : ۸-۰۲۱۸۸۲۸۱۱۶۷

مقالات مرتبط:

آموزش لیسنینگ به کودکان

کلاس زبان کودکان

بازی های گروهی برای یادگیری زبان انگلیسی

واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
واحد تحقیق و توسعه کالج میلاد
مقاله‌ها: 76

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *