شما در حال مشاهده هستید بهترین ساعت برای یادگیری زبان انگلیسی
بهترین ساعت برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین ساعت برای یادگیری زبان انگلیسی

سؤالی که شاید این روزها ذهن زبان آموزان را به خود مشغول کرده در رابطه با بهترین ساعت برای یادگیری زبان انگلیسی است. چرا که در صورت مطالعه در بهترین ساعت یادگیری زبان انگلیسی به مراتب بازدهی بالاتری در به خاطرسپاری مطالب جدید دارند. شماری از افراد، می خواهند در اول صبح مطالعه کنند. چرا که، به عقیده آن ها یادگیری قواعد و لغات انگلیسی به مراتب در این ساعت از روز آسان تر صورت می گیرد. اما برخی دیگر شب ها راحت تر هستند.

در این نوشته، به طور مفصل در رابطه با بهترین ساعت برای یادگیری زبان انگلیسی با شما صحبت می کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مزایای یادگیری زبان انگلیسی در ساعات اولیه روز

مزایای مطالعه زبان انگلیسی در بعد از ظهرها

مزایای مطالعه زبان در شب

بهترین ساعت یادگیری زبان انگلیسی

مزایای یادگیری زبان انگلیسی در ساعات اولیه روز

بسیاری از افراد بر این باورند که، بهترین ساعت برای یادگیری زبان انگلیسی صبح است. از نظر آن ها این کار پیامدهای مثبت زیادی را به همراه دارد. شماری از این مزایا را برای شما نام می بریم.

. استراحت کافی را داشته اید

در این موقع از روز، مغز شما به علت سرو صبحانه و خواب کافی در شب قبل عملکرد بسیار خوبی دارد. در نتیجه، صبح ها می توانید تمام تمرکز خود را بر روی یادگیری زبان انگلیسی بگذارید. لغت حفظ کنید، گرامر بخوانید و حتی یک فیلم انگلیسی مناسب سطح خود تماشا کنید.

. نور خورشید جایگزین لامپ می شود

زبان خواندن زیر نور مصنوعی به چشم هایتان آسیب می زند. اما نور طبیعی روز برای چشم شما بسیار مناسب بوده و شما را هوشیار نگه می دارد. به این ترتیب، مرور کلمات، انجام تمرینات مربوط به ریدینگ و خواندن رمان های انگلیسی برای تقویت زبان و درک آن ها برایتان راحت تر می شود.

. کیفیت یادگیری بالاتر می رود

براساس تحقیقات انجام شده، با اختصاص زمانی از صبح برای مطالعه زبان انگلیسی، کیفیت یادگیری خود را تا حد قابل توجهی بالا می برید. این مطالعه پربازده، به کاهش استرس، صرف زمان کمتر و در نهایت بالا رفتن سطح زبان کمک مؤثری می کند.

از طرفی، صبح ها انرژی بیشتری داشته و در نتیجه، می توانید زمان بیشتری را بدون نیاز به استراحت زبان بخوانید. مثلاٌ اگر از صبح تا ظهر 5 ساعت از وقت خود را به مطالعه اختصاص بدهید، تنها دو استراحت ده دقیقه ای برای رفرش شدن شما کافیست. ولی چون در ساعات بعد از ظهر خسته تر هستید، زمان استراحتتان نیز باید بیشتر باشد.

. امکان فراموشی مطالب کمتر است

اگر صبح ها زبان بخوانید، مطالب دیرتر از ذهنتان بیرون می روند. مثلاٌ، اگر اول صبح و بعد از خواب کافی و صبحانه ای پروپیمان یک یونیت از کتاب vocabulary in use را می خوانید، احتمالاٌ تا هفته بعد تنها 30 درصد از مطالب را فراموش می کنید. ولی اگر چند ساعت از بعد از ظهر یا آخر شب را صرف مطالعه کنید، درصد بالاتری از مطالب را از یاد می برید.

بیشتر بدانید: تقویت زبان انگلیسی با کتاب صوتی

بهترین ساعت برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان

مزایای مطالعه زبان انگلیسی در بعد از ظهرها

شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که ساعات بعد از ظهر را برای مطالعه زبان انتخاب می کنید. انجام این کار مزیت هایی دارد:

. از خستگی و خواب آلودگی خبری نیست

از آن جایی که، از عصر تا غروب آفتاب هنوز چند ساعت فرصت دارید، در نتیجه، از انرژی کافی برای خواندن و یادگیری زبان برخوردار هستید. با توجه به خسته کننده بودن یادگیری برخی از مطالب بالاخص لغات انگلیسی، به مراتب باید در زمان مطالعه سرحال و پرانرژی بوده و خواب آلوده نباشد. در نتیجه، ممکن است ساعات عصر برایتان مناسب باشد.

. حافظه کوتاه مدت تقویت می شود

زبان انگلیسی بسیار فرار بوده و زبان آموزان همواره از فراموش کردن گرامر انگلیسی و لغات شکایت دارند. آن ها نمی توانند مطالب را به راحتی به حافظه بلند مدت خود بسپارند. براساس تحقیقات انجام شده، با یادگیری زبان در ساعات بعد از ظهر به تقویت این نوع ازحافظه کمک مؤثری می کنید. به این ترتیب، می توانید مطالب بیشتری را به ذهن سپرده و هرگز آن ها را فراموش نکنید.

بیشتر بدانید: تقویت انگیزه یادگیری زبان در کودکان

بهترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی

مزایای مطالعه زبان در شب

برخی از زبان آموزان ساعات شب را برای یادگیری زبان ترجیح داده و در این زمان انرژی بالاتری دارند. اما درس خواندن در این زمان از شبانه روز مزیت هایی دارد که برای شما توضیح می دهیم:

. عوامل حواس پرتی حذف می شوند

شب ها همه خانواده در خواب ناز به سر می برند و خبری از صدای تلویزیون، رادیو، زنگ تلفن و یا حتی سروصدای ماشین و موتور در خیابان نیست. به همین جهت، آرامش بیشتری برای مطالعه دارید و تمرکزتان در حین درس خواندن بالاتر است. فقط حتماٌ شب قبل را خوب خوابیده باشید تا چشم هایتان در زمان مطالعه پر از خواب نباشد.

مطالب را بهتر به خاطر می سپارید

براساس پژوهشی انجام شده، با خواندن زبان قبل از رفتن به تختخواب، مطالب را بهتر و برای مدت زمان طولانی تری به ذهن می سپارید. در این تحقیق، افراد به دو قسمت تقسیم شدند. گروهی از آن ها، لغات انگلیسی را پیش از خواب و دیگران در ساعات دیگری از روز مطالعه کردند. در انتها، معلوم شد که، اولین گروه در مقایسه با دسته دوم، لغات را بهتر به یاد می آورند و آن ها را به حافظه بلند مدت خود سپرده بودند.


سخن آخر

همان گونه که ملاحظه کردید، نظرات در رابطه با زمان یادگیری زبان متفاوت هستند. شماری از افراد شب و عده ای دیگر عصر و صبح را برای مطالعه ترجیح می دهند. در مجموع باید بگوییم که، انتخاب زمان مطالعه به شرایط روحی و جسمی شما بستگی دارد.

هر ساعتی از روز یا حتی شب که ذهنتان از آمادگی و کشش بیشتری برخوردار بود و یادگیری مؤثرتری داشتید، همان زمان کتاب را دست گرفته و شروع به مطالعه کنید. در این صورت، بعد از مدتی از نتیجه کار شگفت زده می شوید.

مطالب مرتبط:

بهترین سریال برای تقویت زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید